Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Koleją do lotniska w Modlinie - najwcześniej w 2020 roku?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
29-03-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Koleją do lotniska w Modlinie - najwcześniej w 2020 roku?
Fot. Rynek Kolejowy
Budowa połączenia kolejowego do lotniska w Modlinie miała być sztandarową inwestycją województwa mazowieckiego. Jak informuje TVN24, marszałek Adam Struzik planuje jednak przekazać ją jednej z kolejowych spółek. To oznacza, że pierwszy pociąg na lotnisko pojedzie dopiero w 2020 roku.

Całe zadanie ma zostać przekazane do realizacji PKP PLK, która będzie beneficjentem projektu w nowej perspektywie na lata 2014-2020 i pozyska na ten cel fundusze unijne. Nie wiadomo jednak, czy w tych latach prace w ogóle ruszą. Obecnie PLK prowadzi prace związane z przygotowaniem włączenia linii na lotnisko w Modlinie do sieci torów zarządzanych przez spółkę.

Początkowo mówiło się, że inwestycja zostanie ukończona wraz z oddaniem lotniska do użytku. Ostatnio pojawiły się zapewnienia o 2015 roku. 12 grudnia 2012 r. regionalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia realizowanego pod nazwą "Budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa/Modlin oraz budowa stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin". Dzięki niej 17 grudnia samorząd województwa mazowieckiego mógł złożyć do wojewody mazowieckiego wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji dla tego przedsięwzięcia, jeszcze w trybie ustawy dotyczącej Euro 2012.

Wojewoda Mazowiecki uznał jednak, że wydanie decyzji lokalizacyjnej w oparciu o tę ustawę jest niezgodne z prawem. W międzyczasie Trybunał Konstytucyjny zajął się nowelizacją i stwierdził, że po zakończeniu Euro 2012 nie można już realizować inwestycji w oparciu o nowelizację specustawy.

W sumie budowa ponad pięciu kilometrów torów i schowanej w tunelu stacji trzy terminalu lotniska w Modlinie ma kosztować około 250 mln zł. Przy okazji trzeba będzie wzdłuż torów ustawić dwa sześćsetmetrowe odcinki wysokich na pięć metrów ekranów akustycznych a także przebudować fragment północnej obwodnicy Warszawy dla tirów.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Komunikacja

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 02 stycznia 2022

Wiedeń: Powrotu City Airport Train do lotniska nie widać

Mobilność

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Komunikacja

Lotnisko i kolej: mariaż nie zawsze udany

Paweł Rydzyński 02 stycznia 2022

Wiedeń: Powrotu City Airport Train do lotniska nie widać

Mobilność

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5