Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jacek Wojciechowicz: Pasażer nie może cierpieć za korki

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-09-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jacek Wojciechowicz: Pasażer nie może cierpieć za korki
źródło ZTM Warszawabilety w metrze
– Nie może być tak, że czasowy bilet, nie z winy pasażera, będzie nieważny. Jak ktoś kupuje bilet to kieruje się rozkładem, a nie przewiduje ile autobus będzie stał w korku – skomentował kłopot stołecznych pasażerów wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Sprawę w czwartek opisał stołeczny dodatek do Gazety Wyborczej. Z powodu remontu na pl. Wileńskim przez dwa dni autobusy jadące w jego kierunku z Targówka stały w dużych korkach. Część drogi, którą zwykle pokonują w niecałe 10 minut, zajmowała im ok. 25 minut. Kilka dni temu pasażerom trafiła się kontrola.

Kontroler sprawdzający bilety zebrał spore żniwo, bo pasażerowie przyzwyczajeni do jeżdżenie na tej trasie z biletem 20–minutowym masowo byli łapani na tym, że bilet kilka minut wcześniej im się skończył. Po kilkuminutowej kłótni kontroler jednak machnął ręką i mandatów nie wypisał. Ale już w innym przypadku, opisywanym przez „Gazetę” pasażer jadący inną trasą mandat otrzymał. Jak tłumaczył zgodnie z rozkładem powinien jechać 17 minut, ale autobus pięć minut stracił stojąc w korku.

– Nie może być tak, że czasowy bilet, nie z winy pasażera, będzie nieważny. I tu nie chodzi tylko o bilety 20–minutowe, ale wszystkie czasowe – tłumaczy Jacek Wojciechowicz, poproszony o komentarz do tej sprawy. – Jak ktoś kupuje bilet to kieruje się rozkładem, a nie przewiduje ile autobus będzie stał w korku. Jeśli nasze procedury postępowania w takich przypadkach nie przewidują takiej sytuacji, to musimy się im przyjrzeć i w miarę potrzeby zmienić – dodaje.

Niedawno Warszawa de facto zrezygnowała z biletów jednorazowych, obowiązujące do tej pory bilety 40–to i 60–minutowe, zastępując biletem którego ważność trwa 75 minut, ale można się z nim dowolnie przesiadać. Bilet 20–minutowy, tańszy niż zwykły (kosztuje 3,4 zł, 75–minutowy – 4,4 zł), jest bardzo popularny, jako coś co umożliwia podjechanie kilka przystanków autobusem lub tramwajem. W przeciwieństwie do zwykłego biletu, obowiązuje zarówno w I jak i w II strefie biletowej, jest więc przydatny jeśli ktoś chce podjechać do strefy, w której obowiązuje jego bilet miesięczny.

Gazeta Stołeczna w komentarzu wskazuje na przykład Krakowa. Tam praktyka działania kontrolerów to odstępowanie od wypisywania mandatów, jeśli czas jazdy przekroczył ten dopuszczalny na bilecie o kilka minut. Tam gdzie z różnych powodów tworzą się niespodziewane korki w ogóle nie robi się kontroli.

Co mają zrobić pasażerowie, którym zdarzył się taki mandat? ZTM tłumaczy, że każda skarga jest rozpatrywana indywidualnie i nie wskazuje okoliczności w jakich mandat mógłby być anulowany.

– Musimy się trzymać tego co mamy w regulaminach – odpowiada Wojciechowicz pytany, czy w tej sytuacji warszawscy pasażerowie mogą liczyć na pozytywne rozpatrzenie ewentualnego odwołania. – Na pewno zwrócimy uwagę jak możemy postąpić. Ale na pewno ci, którzy nie ze swojej winy znaleźli się w takiej sytuacji mogą składać odwołania i w miarę możliwości będziemy je uwzględniali – tłumaczy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

Komunikacja

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

inf. pras. 21 września 2021

Uber planuje banować pasażerów z najniższymi ocenami

Komunikacja

Warszawa. Bilet za PET lub za puszkę. Na razie do kina

Mobilność

Pomorski bilet będzie się nazywał „FALA”

Mobilność

Warszawa. Więcej pasażerów komunikacji. W 2018 r. prawie 1,2 mld

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

Komunikacja

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

inf. pras. 21 września 2021

Uber planuje banować pasażerów z najniższymi ocenami

Komunikacja

Warszawa. Bilet za PET lub za puszkę. Na razie do kina

Mobilność

Pomorski bilet będzie się nazywał „FALA”

Mobilność

Warszawa. Więcej pasażerów komunikacji. W 2018 r. prawie 1,2 mld

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5