Jak informuje portal trojmiasto.pl, jeszcze w tym roku ma się rozpocząć remont przystanku SKM Gdynia Cisowa. Prace zakończą się do końca kwietnia 2015 roku. Przystanek ma być „elegancki z zewnątrz i artystyczny wewnątrz, a do tego funkcjonalny”.
Gdynia Cisowa to „najmłodszy” przystanek na linii SKM (otwarty został na początku lat 90. XX w.). Jak zauważa trojmiasto.pl, o fatalnym wyglądzie przystanku mówiło się od lat, ale od lat wykonywane były jedynie prowizoryczne prace naprawcze i odświeżające. Efekt był taki, że infrastruktura niszczała, a im bardziej była zdezelowana, tym chętniej była dewastowana przez wandali i grafficiarzy.
Teraz czas na remont. Jak informuje trojmiasto.pl, zburzone zostaną pochylnie, które zastąpią windy. Wymienione zostanie również oświetlenie tunelu, a na ścianach podziemnego przejścia może pojawić się graffiti. Oczyszczona, odmalowana i uszczelniona będzie też wiata na peronie, którego nawierzchnia zostanie ułożona od nowa. Powstanie też nowe oświetlenie oraz system nagłaśniający, a także monitoring i ekrany z godzinami odjazdów pociągów. Portal
trojmiasto.pl zamieścił wizualizacje przystanku po remoncie.
Inwestycja sfinansowana zostanie z Funduszu Kolejowego oraz środków własnych SKM. Pośrednio do inwestycji dołożą się władze Gdyni, które mają podwyższyć swój udział w kapitale zakładowym SKM.
Jak już informowaliśmy, na ten rok SKM ma zaplanowane sporządzenie, ze środków własnych, dokumentacji przebudowy peronów w Gdyni Chyloni i Rumi Janowie. Z kolei modernizacja peronów na stacji Gdynia Orłowo oraz przystankach Gdynia Stocznia, Gdynia Grabówek, Gdynia Leszczynki i Rumia Janowo była zgłoszona do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Dla Obszaru Metropolitalnego Trójmiasta, jednak
nie znalazła się na ostatecznej liście ZIT, podobnie zresztą jak wiele innych projektów kolejowych, w tym – przedłużenie linii SKM 250 o odcinek Rumia-Wejherowo i modernizacja Dworca Podmiejskiego SKM w Gdyni Gł.
Środki na realizację tych zadań będą najprawdopodobniej poszukiwane albo w innych działaniach w obrębie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, albo w ogólnokrajowych unijnych programach pomocowych (przede wszystkim w Programie Operacyjnym „Infrastruktura i Środowisko”).