Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

EFT 2015: Design to nie wygląd, a opisanie produktu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-03-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
EFT 2015: Design to nie wygląd, a opisanie produktu
DART, wiz. Pesa
Potocznie design kojarzony jest z wyglądem, za tym kryje się jednak coś więcej. – Designem opanowujemy produkt i ideę. Wygląd i twarz nadajemy na końcu – mówi Bartosz Piotrowski, projektant Pesy, który jest gościem Europejskiego Forum Taborowego.

W tej chwili dużą wagę przypisuje się do designu i wyglądu. Postrzegane jest to jako jeden z warunków czy przejawów nowoczesności. – Wszyscy chcieliby mieć produkty nowoczesne i opacznie kojarzą to z wyglądem. Szybkość nie jest płomieniem dorysowanym nad kołem – zastrzega Bartosz Piotrowski, szef zespołu wzornictwa w Pesie. Na designie zna się teraz każdy. Rynek uczy nas szybkiego zużywania i nudzenia się produktem – dodaje projektant.

Czym zatem jest design? – Istotna jest umiejętność wskazania potrzeby. Design opisuje nam przedmioty. Opakowujemy nim technikę i ideę – mówi Piotrowski. Podstawą są rzetelna ocena potrzeb i bezpieczeństwo. – Kluczem jest definiowanie produktu. Kształt i twarz nadajemy na końcu – przekonuje projektant.

Ważnym aspektem jest również trwałość – czyli jak zapewnić „długowieczność”. – Robimy produkty na 30-40 lat. Musimy reprezentować pasażera, bo w końcu to dla niego jest pojazd – zauważa Bartosz Piotrowski. Oprócz pasażera w grę wchodzą jednak interesy robotnika, który składa pojazd, późniejszej obsługi pojazdu oraz marszałka i zamawiającego, dla których ważny jest wizerunek.

Na pierwszym miejscu jednak zawsze jest pasażer. – Kiedyś jak coś działało i spełniało standardy, to było mistrzostwem. Inżynierowie budowali fajny pociąg, a potem gdzieś wsadzali pasażera. Teraz to już nie wystarcza. Grzanie czy chłodzenie jest standardem – mówi Piotrowski. Żeby zachęcić pasażera do zostania przy kolei, trzeba zrobić coś ekstra. – Podróż musi być czymś więcej, musi ekscytować tak, jak w XIX wieku – twierdzi Piotrowski.

Pesa stworzyła szybko modyfikowalną rodzinę pojazdów. Projektant zwrócił uwagę na projekt szybkich pociągów DART. – Chcieliśmy zebrać to, co wartościowe dla 160 km/h. Przy dość krótkim czole udało się zbudować dynamiczną sylwetkę, ale nie tak ściętą, jak w pociągach KDP – przekonuje Bartosz Piotrowski. W DART-ach zachowano też szerokie wejścia i przedsionki, niespotykane w pociągach KDP. – Przenieśliśmy to z niższego standardu, ale uznaliśmy za warte zachowania – mówi Piotrowski.

Bydgoski producent jest też silny na rynku tramwajowym, oferując rodzinę Swingów, Jazzów i Twistów. – Tramwaj jeździ po mieście. Dynamika miasta to nie prędkość, a aktywność miasta. Nadawanie więc dynamicznego wyglądu, czego czasem oczekują zamawiający, jest więc chybione – twierdzi Bartosz Piotrowski.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bydgoszcz zaczyna odbiory nowych Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz zaczyna odbiory nowych Swingów

Redakcja/inf. pras. 22 sierpnia 2023

Nadpalony Jazz wrócił do GAiT

Komunikacja

Nadpalony Jazz wrócił do GAiT

Jakub Rösler 10 sierpnia 2023

Pierwszy nowy Swing dla Bydgoszczy gotowy

Komunikacja

Pierwszy nowy Swing dla Bydgoszczy gotowy

Jakub Rösler 03 sierpnia 2023

Poznań. Solaris Trollino 24 z nagrodą za wzornictwo

Komunikacja

Szef wzornictwa Pesy: Design to więcej niż efektowna kreska

Komunikacja

Jak przyciągnąć pasażerów do pociągów?

Komunikacja

Jak przyciągnąć pasażerów do pociągów?

Michał Grobelny 09 stycznia 2015

Zobacz również:

Bydgoszcz zaczyna odbiory nowych Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz zaczyna odbiory nowych Swingów

Redakcja/inf. pras. 22 sierpnia 2023

Nadpalony Jazz wrócił do GAiT

Komunikacja

Nadpalony Jazz wrócił do GAiT

Jakub Rösler 10 sierpnia 2023

Pierwszy nowy Swing dla Bydgoszczy gotowy

Komunikacja

Pierwszy nowy Swing dla Bydgoszczy gotowy

Jakub Rösler 03 sierpnia 2023

Poznań. Solaris Trollino 24 z nagrodą za wzornictwo

Komunikacja

Szef wzornictwa Pesy: Design to więcej niż efektowna kreska

Komunikacja

Jak przyciągnąć pasażerów do pociągów?

Komunikacja

Jak przyciągnąć pasażerów do pociągów?

Michał Grobelny 09 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5