Część radnych z Warszawy uważa, że komunikacja w stolicy powinna być wzorowana na modelu z Tallina, gdzie wprowadzono darmową komunikację miejską. Rada Warszawy zwróciła się też z apelem do prezydent miasta o zachowanie nocnych kursów metra.
Radni apelują Na posiedzeniu Rady Warszawy, które odbyło się w czwartek 17 stycznia 2013 roku radni z klubu PiS zgłosili projekt dotyczący zachowania nocnych kursów warszawskiego metra.
- Rada Warszawy zwraca się z apelem do prezydent miasta pani Hanny Gronkiewicz - Waltz w sprawie zachowania nocnych kursów warszawskiego metra w piątkowe i sobotnie noce. Zapowiedź likwidacji kursowania metra w godzinach nocnych spowodowała wiele organizowanych oddalanie akcji zbierania podpisów i innego typu protestów, które mają doprowadzić do wycofania się władz miasta z tej decyzji - mówił podczas posiedzenia Rady Warszawy radny Maciej Wąsik.
Na początku roku weszła w życie kolejna podwyżka opłat za bilety komunikacji miejskiej. Dlatego też według radnych PiS ograniczenie oferty komunikacyjnej zapewnianej przez Zarząd Transportu Miejskiego jest dodatkowo niezasadne. W czwartek, 17 stycznia 2013 roku w czasie Rady Warszawy, przewodniczący klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości zaprezentował stanowisko partii w sprawie zachowania nocnych kursów warszawskiego metra.
- Metro jest bezpiecznym i bardzo popularnym środkiem komunikacji z którego w godzinach nocnych korzysta wielu młodych warszawiaków. Likwidacja kursów zmniejszy bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców miasta, a oszczędności z tego tytułu będą znikome. Dlatego też postulujemy, aby w weekendy oraz w dni poprzedzające dni wolne od pracy metro działało całą dobę. Mając powyższe na wadze Rada Miasta wzywa panią prezydent do wycofania się z tej złej dla mieszkańców decyzji- apelował Wąsik. W tej samej sprawie podczas czwartkowej Rady Miasta został zgłoszony także projekt radnych PO i SLD.
Talliński model komunikacji w Warszawie? - Naszą propozycją jest system talliński. Świat idzie w inną stronę, a u nas w Warszawie likwiduje się nocne kursy metra - powiedział podczas konferencji, która odbyła się przed posiedzeniem Paweł Szefenaker, radny dzielnicy Śródmieście. - W tym roku w Tallinie dla osób, które płacą podatki w tym mieście całkowicie zlikwidowano opłaty za przejazd komunikacją miejską. Nie uważamy, że ten przykład jest idealny do naśladowania dla miasta stołecznego Warszawy. Jednak chcemy dyskutować, dlaczego w Warszawie idzie się w inną stronę, likwiduje się i skraca trasy. Tymczasem trendy w innych państwach Europy wskazują na coś zupełnie innego.
Konsultacje społeczne W sprawie zmian w stołecznej komunikacji miejskiej, radni z PiS planują przeprowadzić konsultacje społeczne. - W styczniu uruchomimy linie telefoniczne, adresy mailowe, i dyżury w biurze PiS tak, by mieszkańcy Warszawy mogli zgłaszać swoje uwagi dotyczące planowanych zmian w funkcjonowaniu komunikacji publicznej w stolicy. Nie zgadzamy się na to, by tuż po kolejnej drastycznej podwyżce cen biletów miasto ograniczyło w tak drastyczny sposób ofertę komunikacyjną nie konsultując jej z mieszkańcami Warszawy - informują warszawscy radni PiS.