Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz: Sukces linii do Strykowa. Kupują przegubowce

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2014-10-22 09:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zgierz: Sukces linii do Strykowa. Kupują przegubowce
fot. MUK Zgierz
Na zgierskich ulicach pojawiły się autobusy przegubowe. Wyłoniony w przetargu przewoźnik Markab kupił dwa używane mercedesy citaro z myślą o obsłudze nowej międzygminnej linii łączącej Aleksandrów Łódzki i Zgierz ze strefą przemysłową w Strykowie.

W zeszłym tygodniu Zgierskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Markab wprowadziło do ruchu pierwszy z dwóch kupionych autobusów Mercedes-Benz O530G Citaro. To pierwsze w historii przewoźnika pojazdy przegubowe. Dotychczas w zgierskiej komunikacji miejskiej tak długie autobusy kursowały jedynie na linii 51 obsługiwanej przez łódzkie MPK i organizowanej wspólnie przez dwa miasta. Od kilku dni osiemnastometrowy wóz obsługuje także linie własne Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu.

Używane, ale w dobrym stanie

– Są to pojazdy z rynku wtórnego, służyły wcześniej na lotniskach – mówi Paweł Marczewski, p.o. kierownik MUK. – Płyta lotniska to dobre środowisko życia dla autobusu, należy więc spodziewać się po nich bardzo dobrego stanu technicznego – ocenił. Wprowadzony do ruchu pierwszy egzemplarz został wyprodukowany w roku 1999, a jego dotychczasowym właścicielem było przedsiębiorstwo VGB z niemieckiego Bremerhaven.

Już po roku kursów trzeba zwiększyć pojemność

Autobusy zostały sprowadzone m.in. z myślą o międzygminnej linii 3A z Aleksandrowa Łódzkiego do Strykowa przez Zgierz. – Na linii występowały kursy, na których pasażerowie po prostu się nie mieścili – tłumaczy Paweł Marczewski. Popularne połączenie utworzone zostało zaledwie przed rokiem. Siedem kursów dziennie pozwala dostać się mieszkańcom podłódzkich miejscowości do jednego z największych w aglomeracji skupisk zakładów produkcyjnych. Godziny odjazdów skorelowane są z porami zmian w fabrykach. Stosunkowo niskie ceny biletów gwarantują natomiast dużą konkurencyjność względem transportu indywidualnego – przykładowo bilet miesięczny na całą trasę z Aleksandrowa do Strykowa kosztuje 98 zł przy odległości aż ok. 25 km.

– Zarówno organizator, jak i przewoźnik zdali sobie sprawę, iż w pewnym wąskim zakresie świadczenia usług rozwój komunikacji miejskiej jest ograniczany przez pojemność stosowanego taboru – opowiada kierownik MUK. – Obecnie plany wykorzystania taboru przegubowego są szersze niż obsługa linii 3A i obejmują wykorzystanie tych pojazdów m.in. w dni targowe – zapowiada. Póki co autobusy kursować będą na różnych trasach, eksploatacja jest bowiem jeszcze w fazie jazd próbnych.

Dwie długości, jedna stawka

Co ciekawe, organizator nie będzie stosował różnych stawek rozliczeń z przewoźnikiem w zależności od klasy taboru i pozostanie przy dotychczasowej jednolitej cenie wozokilometra. – Warunki umowy z przewoźnikiem mogą ulegać zmianie wyłącznie na korzyść współnoty samorządowej. W przypadku gdyby wprowadzono lepszy jakościowo tabor, jednocześnie zmieniając cenę wozokilometra, pojawiałaby się wątpliwość, czy zmiana jest w interesie gminy. Biorąc pod uwagę fakt, że nowa stawka nie byłaby zweryfikowana rynkowo, doszliśmy do wniosku, że taka możliwość nie wchodzi w rachubę – tłumaczy Paweł Marczewski. Zwiększenie pojemności autobusów zapisano jednak w aneksie do zawartej w tym roku po postępowaniu przetargowym umowy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz. Zmiany wizerunkowe miejskiego przewoźnika

Komunikacja

Zgierz. Zmiany wizerunkowe miejskiego przewoźnika

Roman Czubiński 18 sierpnia 2014

Bliżej do wspólnego biletu w aglomeracji łódzkiej

Prawo & Finanse

Bliżej do wspólnego biletu w aglomeracji łódzkiej

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2014

Zgierz. Miasto nie zmieni przewoźnika

Komunikacja

Zgierz. Miasto nie zmieni przewoźnika

Kasper Fiszer 28 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS