Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław Różanka – nowy przystanek na kolejowej mapie Wrocławia

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-10-27 16:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław Różanka – nowy przystanek na kolejowej mapie Wrocławia
fot. PKP PLK
Wrocław Różanka – nowy przystanek na kolejowej mapie Wrocławia
Wrocław Różanka – nowy przystanek na kolejowej mapie Wrocławia
Wrocław Różanka – nowy przystanek na kolejowej mapie Wrocławia
Wrocławianie i podróżni na linii Wrocław – Poznań zyskują dodatkowy przystanek kolejowy tuż przy największej nekropolii Wrocławia. Nowy przystanek rusza 31 października br.

Przystanek osobowy Wrocław Różanka położony jest na linii kolejowej z Wrocławia w kierunku Poznania, pomiędzy stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice. Przystanek ma dwa 200-metrowe perony. Powstały na żelbetowych podporach, wbudowanych w skarpy nasypów kolejowych.

Ich wysokość zapewnia wygodny dostęp do pociągów. Przed krawędziami peronów jest także zaznaczony pas bezpieczeństwa, z wyczuwalną fakturą. Perony są wyposażone w wiaty, tablice informacyjne i zegary. Dojście od ul. Osobowickiej prowadzi dwoma trasami obok nasypu. Są one połączone tunelem pod linią kolejową. Pochylnie (podjazdy), dostosowane dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, ułatwiają bezpośrednie dojście na perony.

Wrocław Różanka jest trzecim zupełnie nowym kolejowym przystankiem (obok przystanków Wrocław Stadion i Wrocław Grabiszyn), jakie zbudowała PLK w ostatnich latach we Wrocławiu. Na przystanku będą się zatrzymywać wszystkie lokalne pociągi z Wrocławia Gł. w kierunku Rawicza (i z powrotem) – w ciągu doby będą to 24 pociągi. Ze względu na położenie, przystanek stanowić będzie duże ułatwienie przy dojeździe na Cmentarz Osobowicki – największą wrocławską nekropolię – szczególnie w okresie Wszystkich Świętych. Przystanek ten jest jednym z 13 przebudowanych przystanków i stacji na 58-kilometrowym odcinku modernizowanej linii E59 Wrocław – Poznań. Koszt budowy nowego przystanku, łącznie z trasami dojścia wyniósł ponad 6 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Przestrzeń

PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2016

Wrocław czeka na nowe przystanki kolejowe

Przestrzeń

Wrocław czeka na nowe przystanki kolejowe

Bartosz Józefiak 07 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5