Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław. Aktywiści wywalczyli naziemne przejścia na Rondzie Reagana

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-08-30 13:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław. Aktywiści wywalczyli naziemne przejścia na Rondzie Reagana
Przejście dla pieszych na Rondzie Reaganaźródło. wroclaw.pl/UM Wrocławia
W zeszłym tygodniu we Wrocławiu otwarto trzy naziemne przejścia dla pieszych przy jednym z ważniejszych węzłów przesiadkowych miasta. Do tej pory piesi albo korzystali z przejścia podziemnego, albo przebiegali przez jezdnię. Drogowcy zgodzili się na pasy pod warunkiem, że nie spowoduje to utrudnień dla kierowców i to się udało.

Rondo Reagana to główne skrzyżowanie Placu Grunwaldzkiego, najważniejszego punktu komunikacyjnego Wrocławia na wschód od centrum miasta. W jego centrum znajduje się duży przystanek tramwajowy, z którego codziennie korzystają tysiące pasażerów.

Akcja Miasto i Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia o wymalowanie „zebr” zabiegały już od dawna. Wskazywały, że to ułatwi dostęp do przystanku osobom, które mają trudności z poruszaniem się. Wskazywały też, że wbrew obawom, taka operacja nie przyniesie szkody dla płynności ruchu. Podobne działanie np. na ul. Kazimierza Wielkiego, niedaleko rynku, przyniosło dużą korzyść dla pieszych, bez strat dla kierowców.

W efekcie przejścia powstały a zielone światło dla kierowców świeci się tak samo długo jak wcześniej. Światła dla pieszych skoordynowano z przejazdem samochodów jadących równolegle do pasów. – Sygnalizacja świetlna została skoordynowana tak, żeby pieszy mógł przejść przez jezdnię na wyspę centralną, a następnie przez kolejne przejście już na samej wyspie – tłumaczył na etapie testów wrocławski oficer pieszy Tomasz Stefanicki. Dodawał, że troska o brak utrudnień dla pojazdów była podyktowana głównie płynnością poruszania się transportu zbiorowego.

Wrocław nie jest pierwszym miastem, które wyznacza naziemne przejścia dla pieszych równolegle do istniejących przejść podziemnych. Jakiś czas temu w Warszawie wymalowano pasy na ul. Emilii Plater, niedaleko Dworca Centralnego i od razu okazało się, że piesi tłumnie z niego korzystają. W planach na przyszły rok jest przebudowa węzła drogowego przy wspomnianym dworcu i wyznaczenie kolejnych przejść.

TUMW wskazuje na kolejne miejsca we Wrocławiu, w których przydałyby się nowe przejścia, m.in. wzdłuż Fosy przez ul. Piotra Skargi lub przy moście Grunwaldzkim.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bez pomocy Torunia w grudniu Port Lotniczy Bydgoszcz upadnie?

Przestrzeń

Bez pomocy Torunia w grudniu Port Lotniczy Bydgoszcz upadnie?

Leonard Dolecki 30 sierpnia 2016

Warszawa naprawia luki w ulgach. Opozycjoniści z 50 proc.

Komunikacja

Warszawa naprawia luki w ulgach. Opozycjoniści z 50 proc.

jd/inf. pras. 30 sierpnia 2016

Za rok tramwaje Stadlera pojadą po torach Petersburga

Komunikacja

Za rok tramwaje Stadlera pojadą po torach Petersburga

Łukasz Pastor 30 sierpnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5