Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-09-21 16:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
fot. Martyn Janduła
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Wielki powrót tramwajów do Danii. Stadler pokazuje Variobahn dla Aarhus
Stadler pokazał na targach Innotrans pojazdy Variobahn, które będą od przyszłego roku obsługiwać pierwszą nową duńską sieć tramwajową, która powstaje w Aarhus. - Tramwaj będzie "twarzą" transportu publicznego. Dzięki współpracy ze Stadlerem otrzymamy prawdopodobnie najlepszą wersję Variobahn, jaką do tej pory wyprodukowano - podkreśla Claus Rehfeld, szef przedsiębiorstwa komunikacyjnego Aarhus Letbane I/S.

Aarhus to drugie największe miasto w Danii. Niedługo też będzie mogło poszczycić się mianem jedynego duńskiego miasta, które posiada sieć tramwajową. Na targach Innotrans pokazano pojazd Variobahn, który będzie obsługiwać powstający system. - To ważny krok milowy, jeżeli chodzi o powrót tramwajów do Danii, pozbawionej tego środka transportu od 1973 r. Teraz w Aarhus zmieniamy poojedyncze miasto zamieszkiwane przez 450 tys. osób w region metropolitalny z milionem mieszkańców. Tę transformację widać na ulicach. Dlatego też wdrażamy system lekkiej kolei - mówi Claus Rehfeld, szef przedsiębiorstwa komunikacyjnego Aarhus Letbane I/S.

Sieć w Aarhus ruszyć ma w maju bądź czerwcu 2017 r. - Tramwaj będzie "twarzą" transportu publicznego. Dlatego fundamentalną kwestią dla nas jest wygląd i projekt pojazdów. To esencja skandynawskiego designu. Chcieliśmy odzwierciedlić bliskość morza, klasyczną kulturę skandynawskiego projektowania. Króluje prostota I chłód, przy jednoczesnej wysokiej jakości materiałów. Elementem przełamującym są czerwone elementy wykończenia - mówi Rehfeld.

W sumie Aarhus zamówił 26 pojazdów Stadlera - 14 pojazdów Variobahn, dedykiwanych lekkiej kolei i 12 pojazdów Tango dla dwusystemowych tras kolejowo-tramwajowych. - Stadler to dla nas gwarancja jakości i tego, że otrzymamy to, czego potrzebujemy. Efektem naszej współpracy jest prawdopodobnie najlepsza wersja Variobahn, jaką do tej pory wyprodukowano - podkreśla Claus Rehfeld. - Jesteśmy dumni z tego zamówienia, które jako pierwsze z Danii obejmuje segment tramwajów. Jesteśmy przekonani, że pojazd spełni wysokie skandynawskie wymagania nowoczesności, komfortu i ekonomicznych rozwiązań - mówi Ulf Baker, dyrektor zarządzający Stadler Pankow.

Dwukierunkowe Variobahny o długości 32,56 m i szerokości 2,65 mm będą mogły rozwijać prędkość do 80 km/h. Pojazdy są w pełni niskopodłogowe, bez wznisów, z wejściem na wysokości 385 mm. Tramwaje pomieszczą 84 pasażerów siedzących i 132 stojących (przy normie 4 osoby na metr). Wyposażono je w klimatyzację, wi-fi i gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych. Pierwszy Variobahn już znajduje się w Aarhus na testach w ramach procesu homologacyjnego. Zadaniem Stadlera będzie też utrzymanie pojazdów przez okres sześciu lat.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
InnoTrans 2016. Elektrobusy z Niemiec, Holandii i... Białorusi

Komunikacja

InnoTrans 2016. Elektrobusy z Niemiec, Holandii i... Białorusi

Jakub Dybalski 20 września 2016

InnoTrans 2016. Violeta Bulc: Celem wspólny bilet

Komunikacja

InnoTrans 2016. Violeta Bulc: Celem wspólny bilet

Jakub Dybalski 20 września 2016

MCX: Berlin potwierdza, że mamy system dla wszystkich

Komunikacja

MCX: Berlin potwierdza, że mamy system dla wszystkich

Witold Urbanowicz 20 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS