Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wielka Brytania. Interaktywne przejście dla pieszych. Pojawia się i znika

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-10-15 09:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wielka Brytania. Interaktywne przejście dla pieszych. Pojawia się i znika
fot. Direct Line/Instagram
Wielka Brytania. Interaktywne przejście dla pieszych. Pojawia się i znika
Wielka Brytania. Interaktywne przejście dla pieszych. Pojawia się i znika
Wielka Brytania. Interaktywne przejście dla pieszych. Pojawia się i znika
W sztucznym miasteczku zbudowanym w jednym z londyńskich studiów filmowych przetestowano interaktywne przejście dla pieszych. Zamontowane na 22 metrach ulicy nie tylko wyświetli zebrę, tam gdzie jest ona potrzebna, ale też przyciągnie uwagę pieszego, gdy ten wejdzie na jezdnię zapatrzony w smartfona, a także ostrzeże kierowcę, gdy dziecko wbiegnie na ulicę za piłką. Nie wiadomo tylko ile to może kosztować i czy warto polegać na maszynie.

Choć powierzchnia jezdni wydaje się idealnym miejscem do testowania, póki co futurystycznych, projektów interaktywnej przestrzeni miejskiej, to póki co takich pomysłów nie jest dużo. Interaktywne przejście dla pieszych wymyśliła pracownia architektoniczna Umbrellium we współpracy z firmą ubezpieczeniową Direct Line. Idea jest tak wymyślna, że aż trudna do wyobrażenia w rzeczywistym mieście. Na razie została przetestowana w sztucznych warunkach, choć z udziałem pieszych, aut, rowerzystów.

„Myślące przejście” składa się z 22 metrów interaktywnej powierzchni, którą można zainstalować na ulicy. Składa się z warstwy stalowej, bardzo jasnej powierzchni ledowej i wytrzymałej warstwy plastikowej, która sprawia, że powierzchnia wytrzyma nacisk pojazdów i rozmaite warunki atmosferyczne. Do tego, po obu stronach ulicy ustawione są kamery, które analizują na bieżąco to, co dzieje się na przejściu.

Jak to działa? Zwykłe oznaczenia na jezdni, np. zebra, mogą pojawić się dopiero wtedy, gdy do przejścia podejdzie pieszy. To wersja dla tych miejsc, gdzie pieszych jest niewielu, lub, np. w nocy, pasy nie są potrzebne. Opcji jest jednak więcej. Powierzchnia miga i odciąga uwagę od telefonu tych, którzy lubią przekraczać jezdnię z nosem w komórce. Przed przejściem może automatycznie wyznaczyć śluzę rowerową, jeśli pojawi się tam rowerzysta. Jeśli na jezdnię wbiegnie np. dziecko goniące piłkę, na odpowiednim obszarze powierzchnia jezdni zaczyna migać na czerwono. Co więcej, jeśli np. okaże się, że z jakiegoś powodu ludzie przechodzą obok przejścia, np. o konkretnej godzinie wychodzący z pracy lub szkoły „ścinają” je by mieć bliżej na przystanek lub do sklepu, przejście dla pieszych może się przesunąć. Albo poszerzyć, jeśli w danych godzinach pieszych jest więcej niż zwykle.

– Przejścia dla pieszych, których codziennie używamy, zostały wymyślone kilkadziesiąt lat temu. Pasują do innego pomysłu na miasto – mówi, cytowany przez „Huffington Post” Usman Haque z Umbrellium. – Nasz pomysł działa właściwie jak tradycyjna zebra, ale reaguje w czasie rzeczywistym – wijaśnia i dodaje, że przy upowszechnieniu tego rozwiązania można się zastanowić, czy potrzebne będą takie urządzenia jak choćby sygnalizacja świetlna.

Powstaje jednak pytanie, czy ludzie są gotowi zaufać technologii znacznie bardziej skomplikowanej, niż czerwone i zielone światło. Haque zapewnia, że w pełni funkcjonujący system jest przygotowany np. na awarię kamery. Będzie wtedy awaryjnie wyświetlał sygnały opierając się na sensorach nacisku zamontowanych w warstwie na jezdni.

Producenci milczą ile kosztuje przebudowanie jednego przejścia dla pieszych na inteligentne. Testy, które przeprowadzono, miały miejsce w zamkniętym środowisku. Do momentu gdy będzie można skorzystać z niego w prawdziwym mieście minie jeszcze trochę czasu.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kładka nad torami w Dąbrowie Górniczej od siedmiu lat czeka na remont

Przestrzeń

Kładka nad torami w Dąbrowie Górniczej od siedmiu lat czeka na remont

Jakub Madrjas 05 października 2017

Posłowie rozważają uprzywilejowanie pieszych przed zebrą

Przestrzeń

Posłowie rozważają uprzywilejowanie pieszych przed zebrą

Jakub Dybalski 04 października 2017

W Warszawie przejdzie Piesza Masa Krytyczna

Felietony i komentarze

W Warszawie przejdzie Piesza Masa Krytyczna

Jędrzej Puzyński 22 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS