Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Pod Mostem Poniatowskiego rowerzystom jest ciasno. Co zrobić?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Pod Mostem Poniatowskiego rowerzystom jest ciasno. Co zrobić?
fot. Zielone Mazowsze
Po niedawnej przebudowie pod mostem Poniatowskiego w Warszawie pojawił się ukośny murek przeciwpowodziowy – prawdziwa zmora rowerzystów. Ciąg pieszo-rowerowy, który poprowadzony był wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego został przerwany. Społecznicy mają pomysł, jak niskim kosztem przywrócić ciągłość tej trasy.

Droga rowerowa wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego pod mostem Poniatowskiego to odcinek często uczęszczany przez warszawskich rowerzystów. Prawdziwą zmorą dla nich są występujące na trasie w odległości kilkudziesięciu metrów dwa wąskie gardła.

Wciąż jeżdżą tędy rowerzyści

Odcinek znajduje się po zachodniej stronie ulic Wał Miedzeszyński i Wybrzeże Szczecińskie. Od kilkunastu lat prowadzi tędy ciąg pieszo-rowerowy, który umożliwiał m.in. dojazd z Saskiej Kępy i Gocławia do mostu Świętokrzyskiego.

– Niestety, po niedawnej przebudowie pod mostem Poniatowskiego pojawił się ukośny murek przeciwpowodziowy, który zwęził szerokość ciągu dostępną dla pieszych i rowerzystów do ok. 1,4 m (łącznie!). Wkrótce potem z obu stron zwężenia postawiono znak "koniec drogi dla rowerów" i utworzyła się kilkudziesięciometrowa "wyrwa" w ciągłości szlaku. Kilkadziesiąt metrów dalej w kierunku mostu Siekierkowskiego znajduje się kolejne "wąskie gardło" - miejsce pamięci. Na samym środku ciągu pieszo-rowerowego stoi pomnik i dwie rozłożyste donice. Oczywiście trasą wciąż odbywa się intensywny ruch rowerowy – wyjaśnia Aleksander Buczyński z „Zielonego Mazowsza”, który jest autorem pomysłu na to, jak niewielkim kosztem rozwiązać oba te problemy bez konieczności przebudowy umocnień przeciwpowodziowych czy przenosin pomnika.

Przywrócić ciągłość niskim kosztem


– Na jezdni w kierunku południowym pod mostem są 3 pasy ruchu. Jeden z nich jest w zasadzie niewykorzystywany, bo znajduje się w przedłużeniu pasa do skrętu w lewo (na most). Można za skrzyżowaniem z łącznicą skorygować układ pasów ruchu, tak by pozostawić ciągłość 2 pasów na wprost, a skrajny prawy pas wygrodzić i przeznaczyć na drogę dla rowerów. Obecny ciąg przeznaczony byłby w całości dla pieszych. Kolejny pas do skrętu w lewo (na łącznicę w kierunku Waszyngtona) wykształcałby się za przewężeniem – proponuje przedstawiciel „Zielonego Mazowsza” dodając, że najlepiej byłoby zakończyć tak wygrodzoną drogę dla rowerów za miejscem pamięci, gdzie wracałaby na ciąg pieszo-rowerowy.

Pomysł Buczyńskiego jest jednym z wielu, zgłaszanych w tegorocznym budżecie obywatelskim Warszawy. Do rozdysponowania jest aż 26 mln zł. Przedstawiciel „Zielonego Mazowsza” wyliczył, że przywrócenie ciągłości na odcinku pod mostem Poniatowskiego nie byłoby kosztowną inwestycją – zmiana organizacji ruchu na odcinku około 200 m, separatory czy bariery odgradzające ruch samochodowy od rowerowego oraz obniżenie krawężników w dwóch miejscach może pochłonąć około 24 tys. zł.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

Mobilność

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

inf. pras. UM Warszawa 10 czerwca 2023

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Mobilność

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

Mobilność

Warszawa: Rekordowy rowerowy maj

inf. pras. UM Warszawa 10 czerwca 2023

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Mobilność

Bydgoszcz buduje drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5