Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Jak ZTM radzi sobie z agresywnymi pasażerami

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa. Jak ZTM radzi sobie z agresywnymi pasażerami
fot. ZTM
Kamery w większości warszawskich pojazdów komunikacji miejskiej, w tym we wszystkich wagonach metra i SKM, przycisk alarmowy dla kierowcy łączący z dyspozytorek i numer alarmowy dla pasażerów - to środki, które pomagają dbać o bezpieczeństwo w stołecznej komunikacji.

Poza miejskim monitoringiem, który swoim zasięgiem obejmuje ulice i place oraz bardzo dużą liczbę przystanków, w kamery wyposażone są pojazdy komunikacji miejskiej. Monitorowane są wszystkie pociągi metra i wszystkie pociągi SKM, kamery zainstalowane są również w ponad 1200 warszawskich autobusach i ponad połowie kursujących codziennie tramwajów. System monitoringu jest stale rozwijany i rozbudowany. Autobusy z najnowszych kontraktów, wyposażone są w system pozwalający oglądać i rejestrować obraz z kamer na żywo w centrali ruchu, co pozwala to dyspozytorowi na lepszą ocenę sytuacji i szybkie poinformowanie policji. ZTM planuje wyposażyć w kamery każdy pojazd stołecznej komunikacji publicznej.

Monitoring w pojazdach komunikacji miejskiej bez ustanku nagrywa to, co dzieje się pojeździe i w jego bezpośrednim otoczeniu a zarejestrowany materiał przechowywany jest przez 30 dni. Nagranie to, w razie potrzeby, może być natychmiast zgrane z pamięci urządzenia i przekazane policji.

Bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej to nie tylko monitoring. Wszystkie pojazdy wyposażone są w łączność radiową z dyspozytorem przewoźnika bądź centralą ruchu Zarządu Transportu Miejskiego. W sytuacji zagrożenia kierowca nie musi czekać na połączenie - ma do dyspozycji specjalny przycisk, który wyłącza inne rozmowy i natychmiast łączy z dyspozytorem. To dyspozytor informuje i kieruje na miejsce zdarzenia odpowiednie służby. Dzięki wyposażeniu pojazdów system lokalizacji GPS wie on doskonale, bez potrzeby tłumaczenia przez kierowcę, gdzie dany pojazd się znajduje. Dzięki temu służby wiedzą w jakie miejsce musi jechać radiowóz, bądź wiedzą na jakim przystanku zatrzyma się za chwilę autobus.

O wszelkich zdarzeniach poinformować można telefonicznie, na numer alarmowy 112. Jest też inne, bardziej dyskretne rozwiązanie – SMS interwencyjny. Wystarczy wysłać wiadomość o treści POMOC pod numer 723 986 112. W odpowiedzi otrzymujemy szablon, który należy uzupełnić i odesłać.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5