Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Trwa modernizacja stacji Sopot

Dalej Wstecz
Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
2013-10-30 09:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trwa modernizacja stacji Sopot
fot. PKP PLK
Sopocka stacja dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych odzyskuje nie tylko historyczny wygląd, ale także nowoczesną obsługę. Peron gwarantuje lepszy dostęp do pociągów, jest wyższy, osłonięty stylową wiatą i wyposażony w windę. Zmodernizowane przejścia podziemne ułatwiają komunikację z miastem.

Peron zyskał już nowy wygląd, wiatę, ławki, system oznakowania i zegary. W listopadzie skończy się montaż nowoczesnego system informacji pasażerskiej, będą uruchomione tablice wizualnego systemu informacji podróżnych.

Nowa wiata zastąpiła stare i krótsze zadaszenie. Ma ponad 200 metrów długości, około 9 m szerokości i 5 m wysokości. Podpiera ją 70 ozdobnych słupów żeliwnych z ażurowymi głowicami. W stylistykę osłony wpisują się drewniano-żeliwne ławki, stalowe balustrady i nawierzchnia peronu z naturalnego kamienia. Wszelkie prace na peronie dalekobieżnym były wykonywane pod nadzorem i w ścisłej współpracy z konserwatorem zabytków.

Peron dla pociągów dalekobieżnych w Sopocie został podwyższony i ułatwia wejście do wagonów. Zmierzającym do pociągów podróżnym służy też winda przy wejściu na peron od alei Niepodległości, a podziemne przejście dla pieszych przy ul. Monte Cassino zyskało windy, szczególnie ważne dla osób niepełnosprawnych.

W szeroką i wygodną pochylnię wyposażone zostało przejście prowadzące na peron z ulicy Kolejowej. Przedłużone o dodatkowe 28 metrów, po całkowitym zakończeniu inwestycji, będzie zapewniało wygodną drogę pod terenem stacji, dzielącym dwie części miasta. Historyczny obraz stacji uzupełnia odrestaurowany zabytkowy budynek nastawni z 1910 r. Remont odkrył jego walory architektoniczne.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych w Sopocie rozpoczęła się w marcu 2011 r., a zakończenie planowane jest I kwartale 2014 r. Koszt przekracza 3,1 mln zł. Prace prowadzone są w ramach projektu 7.1-1.2 „Modernizacja linii kolejowej E-65/CE65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Gdańsk, obszar LCS Gdynia”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
SKM Gdańsk Śródmieście: Jeden tor jest już gotowy

Przestrzeń

SKM Gdańsk Śródmieście: Jeden tor jest już gotowy

Paweł Rydzyński 20 sierpnia 2014

Trójmiasto: Bilety na SKM także w biletomatach ZTM Gdańsk

Komunikacja

Trójmiasto: Bilety na SKM także w biletomatach ZTM Gdańsk

Konrad Choroszucha 20 sierpnia 2014

Przybliżą tory SKM do peronów

Komunikacja

Przybliżą tory SKM do peronów

Konrad Choroszucha 19 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS