Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin zamawia tramwaj do samodzielnego złożenia

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-01-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin zamawia tramwaj do samodzielnego złożenia
fot. Kapitel, public domain Wikimedia commons
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę nowych części i podzespołów do złożenia na miejscu jednego przegubowego tramwaju. Pojazd ma zostać złożony w ciągu stu dni. Przewoźnik chce zdobyć w ten sposób doświadczenie przed nowym rozdaniem środków unijnych.

W ramach kontraktu dostarczone mają zostać polakierowane człony nadwozia w barwach zamawiającego z wklejonymi szybami oraz zamontowaną sklejką podłogową, osadzone na kompletnych wózkach. Wykonawca będzie musiał dostarczyć także wszelkie pozostałe elementy, podzespoły, materiały, wyposażenie oraz części mechaniczne i elektryczne, niezbędne do zmontowania przez Tramwaje Szczecińskie jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego tramwaju wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym.

Do zadań wykonawcy będzie należało dostarczenie kompletnej dokumentacji technicznej i montażowej, a później nadzór i służenie pomocą w trakcie prac montażowych. Tramwaje Szczecińskie planują złożyć pojazd w ciągu 100 dni od podpisania umowy. Ponadto wybrana firma będzie musiała uruchomić i sprawdzić działanie wszystkich elementów tramwaju, a następnie uzyskać homologację na pojazd.

Termin składania ofert upływa 30 stycznia br. O wyborze w 70% zadecyduje zaoferowana cena. Pozostałe punkty zostaną przyznane za termin wykonania – całe zamówienie ma zostać zrealizowane nie później niż w ciągu 240 dni od podpisania umowy. Zamawiający wymaga minimalnej gwarancji 24 miesięcy.

Specyfika pojazdu

Długość pojazdu wynieść ma od 28 do 32 m, a szerokość – 2,3-2,4 m. Udział części niskopodłogowej, znajdującej się max. 350 mm nad poziomem główki szyny, powinien mieścić się w przedziale od 25 do 50% powierzchni tramwaju – w tej części przewidziano co najmniej sześć miejsc siedzących (preferowane podwójne), miejsce na wózek inwalidzki, biletomat oraz rozkładaną rampę. Pojemność określona jest na minimum 190 osób (przy 5 os. na m kw.), w tym 60 na miejscach siedzących + 2 siedzenia uchylne. Tramwaj powinie być wyposażony w głosową i wizualną informację pasażerską, system emisji reklam oraz monitoring wewnętrzny i zewnętrzny.

Nadwozie powinno być wykonane w formie konstrukcji metalowej, całkowicie spawanej, o podwyższonej odporności na korozję. Zamawiający nie dopuszcza stosowania aluminium w konstrukcji nośnej. Na poszycie zewnętrzne specyfikacja przewiduje blachę lub ewentualnie panele z tworzywa sztucznego.

Tramwaj ma być zbudowany z myślą o minimum 25-letniej eksploatacji z uwzględnieniem warunków szczecińskich. Nie mogą być stosowane elementy i technologie, które we wcześniej produkowanych tramwajach były obarczone wadami konstrukcyjnymi bądź skutkowały uszkodzeniami elementów pojazdu. Z ciekawych rzeczy specyfikacja przetargu zakłada otwieranie pojazdu bez użycia kluczyka – za pomocą np. karty magnetycznej, elektronicznej czy innego urządzenia elektronicznego. Ponadto tramwaj powinien być wyposażony w akumulatory, umożliwiające np. zjazd tramwaju ze skrzyżowania w razie zaniku zasilania.

Ważne doświadczenie

Dlaczego Tramwaje Szczecińskie zdecydowały się na zamówienie tramwaju „do złożenia” zamiast po prostu kupić nowy pojazd? – Dzięki takiej transakcji mamy zatrudnienie dla 60 pracowników. Zdobywamy doświadczenie, które może przydać się później, przy kooperacji z innymi producentami tramwajów. Poza tym to świetne doświadczenie i sprawdzian przed ubieganiem się o fundusze unijne z nowej puli – wyjaśnia „Gazecie Wyborczej” Krystian Wawrzyniak, prezes przewoźnika. Nietypowy tramwaj ma być sprawdzianem przed nową perspektywą unijną, czy w ogóle warto iść tą drogą.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Jakub Rösler 21 maja 2025

Szczecin w końcu zmodernizuje torowisko na Matejki

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Redakcja/inf. pras. 25 lutego 2025

Tramwaje Szczecińskie dokupują Gammy z Modertransu

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie pojadą dużo częściej

Jakub Rösler 21 maja 2025

Szczecin w końcu zmodernizuje torowisko na Matejki

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Komunikacja

Szczecin. Opcja na Gammy "leży w interesie miasta"

Redakcja/inf. pras. 25 lutego 2025

Tramwaje Szczecińskie dokupują Gammy z Modertransu

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij