fot. Mateusz War., lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Szczecin przygotowuje właśnie koncepcję systemu tras rowerowych, która ma przyczynić się do stworzenia spójnej sieci połączeń rowerowych w mieście. Projektowaniu towarzyszyć będą konsultacje społeczne.
– Trwają prace nad opracowywaniem koncepcji systemu głównych i lokalnych tras rowerowych dla miasta Szczecin. Zadanie wykonuje szczecińskie Biuro Projektów Drogowych Dominik Liakos. Harmonogram zakłada, iż pierwsze spotkania konsultacyjne odbędą się pod koniec maja 2014. Przewiduje się łącznie 16 otwartych spotkań z mieszkańcami. O szczegółach i terminach będziemy informować – zapowiedział szczeciński oficer rowerowy.
Przedsiębiorstwo odpowiedzialne za przygotowanie koncepcji zostało wyłonione w przetargu, który miasto ogłosiło w grudniu ubiegłego roku. Wykonawca ma trzysta dni na stworzenie dokumentu, który będzie podstawą do ustalania przebiegu tras rowerowych w planach miejscowych i projektach przyszłych inwestycji.
Szczecińskie Biuro Projektów Drogowych ma przed sobą sporo pracy. Na początek musi bowiem przygotować mapę z istniejącymi drogami rowerowymi. Dzięki niej możliwe będzie wyłonienie brakujących odcinków. Następnie dokonana zostanie analiza poszczególnych miejsc – twórcy dokumentu muszą się zastanowić, jakie rozwiązania będą możliwe do zastosowania przy poszczególnych odcinkach (na co pozwala szerokość jezdni lub chodnika).
Wstępna siatka połączeń ma być gotowa już w maju. Wówczas planowane jest rozpoczęcie konsultacji społecznych, które podzielono na spotkania odbywające się na prawym i lewym brzegu rzeki. W sumie będzie 8 spotkań. Po rozmowach z mieszkańcami koncepcje będą opiniowane przez urzędników z odpowiednich wydziałów. Następnie odbędzie się kolejna tura 8 spotkań z mieszkańcami. Ostateczna wersja dokumentu, wraz z wprowadzonymi w życie w ubiegłym roku standardami rowerowymi określającymi wymogi, jakie powinna spełniać infrastruktura, ma przyczynić się do stworzenia spójnej sieci połączeń.
Podobny dokument utworzono w ubiegłym roku w Warszawie. Dzięki niemu do 2020 roku duża część dróg rowerowych w stolicy będzie mogła utworzyć spójną sieć. Dla mieszkańców Szczecina dokument ważny jest jeszcze z jednego względu. W budżecie obywatelskim postawili oni bowiem na budowę systemu roweru miejskiego. Według wstępnych założeń będzie on liczył 33 stacje i 360 jednośladów i ruszy jeszcze w tym roku. Spójna sieć szlaków rowerowych jest w przypadku takiego systemu wręcz niezbędna.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.