MZK w Zielonej Górze otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę centrum przesiadkowego w rejonie ulic Dworcowej, Sulechowskiej i Bema, połączonego z peronami kolejowymi i wiaduktu. Wpłynęły trzy propozycje opiewające na kwoty od 19,97 mln zł do 23,36 mln zł brutto.
W Zielonej Górze przy dworcu kolejowym powstać ma centrum przesiadkowe. Zagospodarowaniu podlegać będzie obszar ok. 2,81 ha. MZK prowadził przetarg na firmę, która przeprowadzi prace wykonawcze i projektowe. Przedsięwzięcie powinno zostać wykonane do końca maja 2018 r.
Wczoraj (21 grudnia) minął termin składania ofert. Zadania podjąć chcą się trzy firmy. Najtańszą propozycję złożyła firma Skanska, która jest gotowa zrealizować prace za 19,97 mln zł brutto, proponując ponadto skrócenie terminu realizacji o 10 tygodni (to jedno z punktowanych kryteriów oceny). Druga z kolei jest firma Exalo Drilling z kwotą 20,56 mln zł brutto i ofertą skrócenia czasu realizacji o 4 tygodnie. Ostatnie miejsce zajmuje Budimex z kwotą 23,36 mln zł i skróceniem czasu realizacji o tydzień. Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie MZK, opiewającym na kwotę 27,47 mln zł brutto.
W ramach węzła powstanie sześć stanowisk (peronów) do obsługi autobusów przegubowych, po trzy w każdą ze stron, cztery stanowiska postojowe dla autobusów przegubowych przeznaczone do szybkiego ładowania akumulatorów, dwa stanowiska przeznaczone do postoju oczekujących autobusów przegubowych, plac manewrowy. Ponadto powstanie wydzielony parking dla rowerów.
W centralnej części placu przesiadkowego, przykrytej owalnym przeszkleniem, powstanie obiekt kubaturowy dla centrum obsługi klienta i na potrzeby zaplecza socjalnego kierowców i pracowników MZK. Obiekt przeznaczony do obsługi pasażerów będzie zawierał trzy kasy biletowe, jedną informację, poczekalnię. Drugi budynek powstanie w południowo-wschodniej części placu (bliżej istniejącego wiaduktu), w którym znajdą się poczekalnia, toalety, część socjalna dla kierowców.
Dodatkowo węzeł przesiadkowy zostanie połączony z peronem kolejowym nr 1 i3. Ma ono posiadać spójne zadaszenie do projektowanego zadaszenia peronu. Powstanie też zadaszona kładka łącząca się z ciągiem pieszym na wiadukcie ul. Sulechowskiej (poprzez zastosowanie schodów, dźwigu osobowego, obudowanej kładki dla pieszych). Inwestycja obejmie też przebudowę układu drogowego. Powstaną też parkingi dla samochodów przy hali dworca PKP oraz obok zakładu Lumel na 108 miejsc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.