Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Przewoźnicy autokarowi wycofują się z luksusowych połączeń

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Przewoźnicy autokarowi wycofują się z luksusowych połączeń
fot. Michał Szymajda
Wygląda na to, że nie ma dużego zainteresowania krajowymi przewozami autokarami o podwyższonym standardzie. Lux Express nie obsługuje od września tras wyłącznie krajowych, a Polski Bus wycofał właśnie z oferty połączenia Gold.

Polski Bus, gdy rozpoczynał przewozy w 2011 r., szybko stał się symbole nowej jakości, wyznaczając standardy dla innych przewoźników. To przede wszystkim nowe autobusy o jednym standardzie oraz tanie bilety, rozpoczynające się od złotówki. Na korzyść przewoźnika przemawiały też remonty tras kolejowych, przez co pociąg nie był tak konkurencyjny pod względem czasu przejazdu.

Luksusowe autokary miały zawojować Polskę


Gdy skończyły się remonty głównych tras, co skutkowało skróceniem czasu jazdy, a PKP Intercity wprowadziło do obsługi nowy tabor, kolej zaczęła wracać do łask. Widać to było po wzroście liczby pasażerów, a także ograniczeniu równoległych połączeń autokarowych Polskiego Busa) bądź ich całkowitej likwidacji (jak na trasie z Warszawy do Olsztyna).

Nowym atutem komunikacji autokarowej miały być pojazdy o podwyższonym komforcie. W marcu przewozy na trasach krajowych rozpoczął Lux Express, być może znany pasażerom z trasy do Wilna (pod marką Simple Express) i usług na terenie krajów bałtyckich. Pasażerów miały zachęcać m.in. numerowanie siedzenia, większa przestrzeń i rozrywka pokładowa. Wkrótce, w ślady Lux Expressu poszedł Polski Bus, który uruchomił markę premium o nazwie Gold.

Lux Express widzi szanse na połączeniach dalekobieżnych

Od zeszłego roku obie firmy zmieniły jednak strategię. Lux Express wycofał się z połączeń krajowych (przejazdy krajowe nadal są jednak dostępne na trasach międzynarodowych). – Zmiany wprowadzone we wrześniu były podyktowane weryfikacją dotychczasowej strategii biznesowej oraz nadejściem sezonu powakacyjnego, który wiąże się z mniejszym zainteresowaniem pasażerów przejazdami. Dynamiczny rozwój transportu publicznego w Polsce powoduje, że firmy z tej branży – w tym Lux Express – muszą okresowo weryfikować strategie biznesowe i siatkę połączeń – wyjaśnia Agata Adaszyńskia, specjalista ds. marketingu Lux Express Polska.

Przewoźnik stawia teraz na trasy międzynarodowe. – Obecnie w przypadku polskiego oddziału koncentrujemy się na połączeniach międzynarodowych, szczególnie z Krakowa, który stał się naszym głównym przystankiem i punktem przesiadkowym do dalszych podróży. Promowane przez nas trasy prowadzą z Krakowa do Brna, Pragi, Bratysławy, Budapesztu i Wiednia, a także z Warszawy do Berlina, Kowna i Wilna – informuje Adaszyńska. Jak przypomina, pasażerowie nadal mogą kupować bilety na bezpośrednie przejazdy międzymiastowe – pasażerowie mogą podróżować m.in. między Warszawą a Krakowem, Poznaniem, Suwałkami czy Kielcami.

Polski Bus tłumaczy się… dużym zainteresowaniem

Polski Bus nie otwiera już własnych połączeń, ale włącza teraz innych przewoźników do swojego systemu sprzedaży biletów. Od 15 listopada przewoźnik wycofał też przewozy marki Gold na trasach z Wrocławia do Krakowa oraz Wrocław – Warszawa. – Decyzję o wycofaniu autokarów PolskiBusGold.com z trasy G4 oraz G14 podjęliśmy ze względu na duże zapotrzebowanie na podróże realizowane pomiędzy Warszawą a Wrocławiem oraz Wrocławiem a Krakowem. „Złote” autokary posiadają najmniejszą liczbę miejsc w naszej całej flocie, czyli 56 natomiast liczba Pasażerów podróżujących na tej trasie jest znacznie większa – wyjaśnia Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji w Polskim Busie. Trasy te obsługuje teraz dwupokładowe autokary mogące pomieścić 89 pasażerów. – Nie wykluczamy ponownego wprowadzenia autokarów PolskiBusGold.com na innych liniach w przyszłości – dodaje Pogonowski.

Czy te zmiany oznaczają, że nie ma miejsca na luksusowe autokary? Lux Express zapewnia, że pasażerowie doceniają poziom i jakość usług, zwłaszcza na tle konkurencji. – W wielu przypadkach udało nam się przekonać ludzi, aby przesiedli się z samochodów do autokarów Lux Expressu. Obserwowaliśmy to chociażby na przykładzie trasy Warszawa-Rzeszów. Jednak ze względu na wiele czynników, w tym między innymi politykę cenową innych przewoźników, postanowiliśmy skoncentrować swoje działania na rozwoju tras międzynarodowych – zapewnia Agata Adaszyńska.

Cena jednak najważniejsza?

Polski Bus zapewnia, że najwyższa jakość nadal pozostaje priorytetem. – To właśnie firma PolskiBus.com po raz pierwszy wprowadziła komfortowe, najwyższej jakości autokary wyposażone w wygodne, skórzane fotele, bezpłatne Wi-Fi, dostęp do gniazdek elektrycznych, klimatyzację czy toaletę. Wprowadzaliśmy udogodnienia w postaci elegancko ubranego, profesjonalnego kierowcy, oficjalnych zapowiedzi głosowych czy kwity bagażowe. W połączeniu z najbardziej atrakcyjnymi cenami zaczynającymi się od 1 zł na rynku zapewniamy najlepszy stosunek jakości do ceny – przekonuje Pogonowski.

Odpowiedź na znikanie luksusowych połączeń tkwi najprawdopodobniej w tym ostatnim zdaniu. Pasażerowie korzystający z autobusów cenią przede wszystkim koszt przejazdu. Pociąg na trasach krajowych oferuje w wielu przypadkach znacząco lepszą jakość. Na trasach międzynarodowych kolej, przy relatywnie długim czasie przejazdu, przegrywa za to brakiem ofert i wysokimi cenami.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpański producent nadwozi kolejnym partnerem Volvo

Komunikacja

Hiszpański producent nadwozi kolejnym partnerem Volvo

Witold Urbanowicz 12 maja 2023

Powiat bełchatowski kupuje dwa autokary

Komunikacja

Powiat bełchatowski kupuje dwa autokary

Jakub Rösler 03 marca 2023

Flixbus: Lokalne PKS-y to nasi ważni partnerzy

Komunikacja

Flixbus: Lokalne PKS-y to nasi ważni partnerzy

Michał Szymajda 12 grudnia 2022

Zobacz również:

Hiszpański producent nadwozi kolejnym partnerem Volvo

Komunikacja

Hiszpański producent nadwozi kolejnym partnerem Volvo

Witold Urbanowicz 12 maja 2023

Powiat bełchatowski kupuje dwa autokary

Komunikacja

Powiat bełchatowski kupuje dwa autokary

Jakub Rösler 03 marca 2023

Flixbus: Lokalne PKS-y to nasi ważni partnerzy

Komunikacja

Flixbus: Lokalne PKS-y to nasi ważni partnerzy

Michał Szymajda 12 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5