MPK Poznań rozpisało jeden z większych w tym roku taborowych przetargów. Chce kupić 37 autobusów w tym 18 przegubowych. Oferty można składać do 11 lipca.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 37 fabrycznie nowych, niskopodłogowych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich jednej marki, w tym 19 autobusów standardowych o długości w przedziale 11,5-12 m oraz 18 autobusów przegubowych o długości w przedziale 17,5-18 m. „Przyjazność środowisku” oznacza silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6.
MPK Poznań oczekuje w pierwszej kolejności na pojazdy przegubowe. Termin realizacji umowy na nie określono na 11 miesięcy od daty podpisania umowy. Autobusy standardowe powinny zostać dostarczone w ciągu 16 miesięcy od daty podpisania umowy, ale odbiory powinny się rozpocząć już po dostarczeniu pojazdów przegubowych.
Autobusy przegubowe powinny mieścić minimum 140 pasażerów, z czego co najmniej 10 z 40 siedzeń powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W pojeździe musi się znaleźć stanowisko dla wózka inwalidzkiego. Wymagane jest czworo drzwi w układzie 2–2–2–2. Autobusy standardowe powinny pomieścić 95 pasażerów. 6 spośród 28 miejsc siedzących powinno być dostępne z niskiej podłogi. Również te pojazdy muszą mieć stanowisko na wózek inwalidzki i troje drzwi (w układzie 2–2–2).
Od oferentów wymagane jest posiadanie środków finansowych w wysokości 5 mln zł i ubezpieczenie od czynności związanych z przetargiem minimum na 3 mln zł. Jeśli chodzi o doświadczenie, to oferenci muszą się wykazać dostawą co najmniej 12 autobusów standardowych i 12 przegubowych w ciągu ostatnich trzech lat. Nie muszą to być pojazdy dostarczone w jednym zamówieniu.
O zwycięstwie w przetargu zdecyduje przede wszystkim cena (60 proc.). Za rozbudowane kryteria techniczne będzie można otrzymać 30 proc. punktów. W tym kryterium poza standardowymi wymogami, znalazła się m.in. powierzchnia niskiej podłogi (zamawiający nie dopuszcza stopni pośrednich, ale dopuszcza, że nad osiami podłoga podniesie się do wysokości 435 mm, niska podłoga jest wtedy rozumiana jako ta, która nie przekracza 390 mm), wynik zużycia paliwa w teście SORT (osobno dla obu rodzajów autobusów), unifikacja silnika, czy układ rekuperacji energii. Dodatkowo punktowane będą warunki gwarancji i serwisu (5 proc.) oraz gotowość techniczna (5 proc.).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.