Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Będzie przejście dla pieszych przy dworcu?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-11-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań: Będzie przejście dla pieszych przy dworcu?
Leinad, lic. CC BY-SA 3.0Nowy Dworzec Główny w Poznaniu
Radni Poznania chcą zmusić prezydenta miasta i ZDM do stworzenia przejścia dla pieszych przy nowym Dworcu Głównym PKP. Dziś, żeby wyjść z hali i dostać się na przystanek tramwajowy, podróżni ryzykują wypadkiem pod kołami samochodów, mandatem albo kluczą w przejściu podziemnym i galerii handlowej. Z urzędniczymi absurdami w Poznaniu walczy się m.in. flash mobami.

O przedziwnym dla pieszych rozwiązaniu w okolicy nowo wybudowanego Dworca Głównego pisaliśmy w serwisie już wcześniej. Przypomnijmy. Niedawno w Poznaniu z wielką pompą otwarto Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, w skład którego wchodzą dworce PKP, PKS, galeria handlowa i otoczenie tychże. Dla podróżnych najwygodniejszym sposobem na wydostanie się z ZCK jest tramwaj odjeżdżający z nowoczesnego przystanku. A właściwie mógłby być, bo drogowcy tak zorganizowali ruch w okolicy, że dojście do przystanku prowadzi przez przejścia podziemne i galerię handlową. W linii prostej między wyjściem z dworca a przystankiem jest niecałe 200 m. W praktyce podróżni muszą chodzić dwa razy dalej, wchodząc i schodząc po schodach na trzech poziomach.

Było przejście, nie ma przejścia

Jeszcze dwa tygodnie temu podróżni skracali sobie drogę przechodząc tymczasowym przejściem przy wyjściu z dworca na wysokości Mostu Dworcowego i wędrując kilkadziesiąt metrów po torach i trawniku. Ale kilkanaście dni temu przejście zlikwidowano, teren ogrodzono i teraz albo trzeba skakać przez barierki i wędrować torowiskiem (co czasami i tak się zdarza), albo maszerować przez galerię handlową.

Zresztą, żeby przejść galerią, też trzeba wiedzieć, że inaczej nie da rady. Kto tego nie wie intuicyjnie wyjdzie z dworca głównym wejściem, pomaszeruje chodnikiem do miejsca, z którego zobaczy przystanek w odległości kilkunastu metrów, ale żeby do niego dojść, będzie musiał cofnąć się do przejścia podziemnego (na schemacie na końcu tekstu to żółta linia).

We wtorek radni PIS zorganizowali spotkanie z udziałem przedstawicieli klubów PO i SLD (zabrakło przedstawicieli wspierającego prezydenta miasta klubu Poznański Ruch Obywatelski), na które zaproszono stowarzyszenia My–Poznaniacy i Inwestycje dla Poznania, które już wcześniej głośno protestowały przeciw rozwiązaniom zastosowanym przy dworcu. Radni mają zamiar zaproponować przegłosowanie przez radę dwóch stanowisk podczas grudniowej sesji. Jedno ma skłonić wiceprezydenta Mirosława Kruszyńskiego i podlegający mu ZDM do zgody na wyznaczenie przejścia dla pieszych niedaleko wyjścia z dworca. Wyznaczenie takiego przejścia od tygodni postuluje IdP. Drugie ma wskazać szereg koniecznych poprawek w samym dworcu.

Chciałby, ale nie może

Wiceprezydent Kruszyński w ostatnich dniach wydaje się nawet przekonany, że niezgoda na przejście dla pieszych to błąd, ale odpowiedzialność zrzuca na ZDM - To nie do mnie należy decyzja. Zgodnie z przepisami kompetencje w tej sprawie ma Zarząd Dróg Miejskich i to on ponosi odpowiedzialność – tłumaczył niedawno poznańskiej „Gazecie Wyborczej”. – Ja go tylko nadzoruję – zaskakująco próbował wyjaśnić swoją niemoc. ZDM utrzymuje, że przejście we wspomnianym miejscu byłoby niebezpieczne.

Na brak przejścia dla pieszych narzekają sami poznaniacy. W zeszłym tygodniu na dworcu My–Poznaniacy zorganizowali flash mob, w którym kilkadziesiąt osób przeszło przez halę pod dużym transparentem z napisem „ku**a mać”, wzorowanym na znanym rysunku Marka Raczkowskiego.

źródło: Inwestycje dla Poznania
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lublin: Trwają przygotowania do budowy zintegrowanego dworca [wizualizacje]

Komunikacja

Lublin: Trwają przygotowania do budowy zintegrowanego dworca [wizualizacje]

jar, Transport Publiczny 17 stycznia 2018

Olsztyn: Rusza budowa zintegrowanego węzła przed dworcem

Przestrzeń

Przebudowa stacji Chojnice: Ambitny plan, ale problemem są pieniądze

Komunikacja

Poznań: Otworzą stary dworzec dla podróżnych?

Przestrzeń

Poznań Główny zostanie Makabryłą roku?

Przestrzeń

Poznań: Nie będzie już zintegrowanego centrum komunikacyjnego

Przestrzeń

Zobacz również:

Lublin: Trwają przygotowania do budowy zintegrowanego dworca [wizualizacje]

Komunikacja

Lublin: Trwają przygotowania do budowy zintegrowanego dworca [wizualizacje]

jar, Transport Publiczny 17 stycznia 2018

Olsztyn: Rusza budowa zintegrowanego węzła przed dworcem

Przestrzeń

Przebudowa stacji Chojnice: Ambitny plan, ale problemem są pieniądze

Komunikacja

Poznań: Otworzą stary dworzec dla podróżnych?

Przestrzeń

Poznań Główny zostanie Makabryłą roku?

Przestrzeń

Poznań: Nie będzie już zintegrowanego centrum komunikacyjnego

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5