Podczas odbywających się w Nadarzynie III Międzynarodowych Targów Transportu Publicznego PKS Polonus pochwalił się znacznym poszerzeniem grona partnerów, z którymi będzie współpracować w zakresie sprzedaży biletów. Niedługo bilet autokarowy będzie można kupić w… kiosku Ruchu.
– Chcemy dążyć do budowy jednej, wspólnej sieci sprzedaży połączeń autobusowych. Taka sieć współpracujących podmiotów daje szerokie możliwości działającym w jej ramach przewoźnikom i dworcom oraz buduje spójny system informacji pasażerskiej o rozkładach jazdy, cenach i dostępnych miejscach w realizowanych połączeniach autobusowych, również z możliwością wyszukania i zakupu biletów na połączenia z przesiadką, obsługiwane przez rożnych przewoźników – tłumaczy Maciej Acedański, prezes zarządu PKS Polonus.
W związku z tym Polonus już od kilku lat intensywnie promuje swoją platformę sprzedaży biletów – DworzecOnline. Pierwotnie to serwis informacyjny i biletowy stworzony dla dworca autobusowego Warszawa Zachodnia, którym zarządza Polonus. Docelowo ma to być wielofunkcyjna i skupiająca jak najwięcej przewoźników strona, umożliwiająca zakup dowolnych biletów autokarowych.
M.in. dlatego w czerwcu tego roku zostaną połączone platformy sprzedażowe DworzecOnline i Sindbad Eurobus. Sindbad to przewoźnik z 35-letnią historią, 300 autokarami i kursami do 700 miast w Europie. – Zajmujemy się kursami do miast europejskich, dlatego nie ma tu między nami konkurencji – mówił w środę prezes Ryszard Wójcik.
Drugim wzmocnieniem Dworca Online będzie wymiana informacji z MDA, czyli operatorem dworców autobusowych w Krakowie i Nowym Sączu, a także z PKS w Elblągu, który operuje tamtejszym dworcem. Platforma Polonusa będzie sprzedawała bilety, które do tej pory były sprzedawane przez strony tych dworców, a jednocześnie operatorzy będą koordynowali rozkłady jazdy. To duże wzmocnienie, bo tylko przez krakowski dworzec – ulokowany tuż obok tamtejszego dworca PKP – przewija się rocznie 9,3 mln pasażerów, a dziennie sprzedaje się tam 3,4 tys. biletów.
W jaki jeszcze sposób będzie można kupić bilety Polonusa, a także ponad 200 innych przewoźników już dziś zintegrowanych na jego platformie? Np. tradycyjnie w kiosku Ruchu. Przedstawiciele przewoźnika zapowiadają, ze jeszcze w I połowie tego roku taką możliwość zyskają klienci ok. 2 tys. kiosków i salonów prasowych Ruchu.
Kolejną umową, którą pochwalono się w środę jest porozumienie ze SkyCash. W tym wypadku pasązer będzie mógł kupić bilet przez popularną aplikację smartfonową zwykle wykorzystywaną w różnych miastach do kupowania biletów komunikacji miejskiej. Użytkownicy SkyCash zyskają w aplikacji ikonkę „DworzecOnline” już w tym tygodniu.
– Udostępnienie całej oferty przewozowej Dworca Online w aplikacji SkyCash, z której korzysta ok. 2 mln użytkowników, współpraca operacyjna z MDA Kraków i MDA Nowy Sącz, a do tego wspólny rozkład kursów międzynarodowych – oparty na integracji systemów sprzedażowych – z siecią Sindbad czy podjęcie działań zmierzających do uruchomienia sprzedaży w sieci saloników prasowych Ruch, mogą przynieść znacznie lepsze i szybsze efekty sprzedażowe niż uruchamianie nowych tras i połączeń na już bardzo trudnym i konkurencyjnym rynku – twierdzi Acedański.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.