Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy Avenio dla Hagi pojechał na testy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-04-01 14:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy Avenio dla Hagi pojechał na testy
fot. Siemens
Pierwszy wyprodukowany przez Siemensa tramwaj Avenio dla Hagi wyruszył z wiedeńskiej fabryki na testy dynamiczne w Wegberg-Wildenrath, Niemcy. Holenderski przewoźnik zamówił łącznie 60 tramwajów tego typu.

Tramwaj trafi do Centrum Testowego i Walidacyjnego Siemensa w Wegberg-Wildenrath pod Düsseldorfem, gdzie odbędą się testy dynamiczne. Dopuszczenie do ruchu uzyska już w Hadze. Umowa z listopada 2011 r. obejmowała dostawę 40 tramwajów, jednak niedawno to holenderskie miasto postanowiło skorzystać z opcji na zwiększenie zamówienia o kolejne 20 sztuk. Pierwsze nowe wozy trafią do Hagi jeszcze w tym roku.


fot. Siemens

Czteroczłonowe Avenio zawiera cztery pary drzwi o szerokości 1,3 m oraz jedne pojedyncze drzwi po obydwu stronach pudła. W jednoprzestrzennym, klimatyzowanym wnętrzu znajdują się dwie „rzeźnie”, czyli przestrzenie dla wózków dziecięcych czy inwalidzkich. W każdym 35-metrowym tramwaju przewidziano w sumie 70 miejsc siedzących oraz dalsze 168 dla pasażerów stojących. Wartość kontraktu, wliczając w to szkolenia motorniczych, dokumentację i części zapasowe, wynosi ponad 100 mln euro.


fot. Siemens

Haga posiada jeden z większych systemów tramwajowych w Europie, który w tym roku obchodzić będzie 150-lecie. Sieć składa się z 12 linii i 130 km torowiska. W tej chwili przebudowywane są m.in. przystanki, aby umożliwić kursowanie niskopodłogowych tramwajów. Avenio ma jeździć na liniach 1, 9, 11, 15 i 17.


fot. Siemens

Oprócz Hagi Avenio zamówił też Katar. Pierwsze tramwaje trafiły też do Monachium. Avenio jest tak naprawdę ewolucją tramwajów znanych pod marką Combino Plus / Supra, które jeżdżą od 2005 r. w Almadzie (Portugalia) i od 2006 r. w Budapeszcie. – Chcemy tym produktem podbić świat – mówi Sandra Gott-Karlbauer, dyrektor zarządzający w dziale metra, wagonów i lekkiej kolei Siemensa. Do pojazdu wprowadzono jednak wiele zmian, których celem jest zwiększenie komfortu pasażerów i motorniczych, a także zmniejszenie zużycia zestawów kołowych i szyn. W tramwaju zostaną użyte skrętne wózki z możliwością obrotu o 4,5 stopnia, produkowane w austriackim Graz. Dzięki temu pojazd swobodniej będzie wchodził w łuki. Siemens położył też nacisk na zmniejszenie emisji hałasu, powodowanego przez jadący i hamujący tramwaj. Będzie to możliwe, jak zachwala producent, dzięki zastosowaniu cichszego elektrycznego hamulca, sprężystych gumowych obręczy na koła czy wyłączaniu dodatkowych i zbędnych podzespołów i urządzeń podczas postoju. Również w pełni resorowany napęd trakcyjny przyczyni się do ograniczenia poziomu hałasu i drgań.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kanton testuje tramwaj ładowany z poziomu ziemi

Komunikacja

Kanton testuje tramwaj ładowany z poziomu ziemi

Jakub Dybalski 03 lipca 2014

Pierwszy tramwaj nowej generacji Avenio już w Monachium

Komunikacja

Pierwszy tramwaj nowej generacji Avenio już w Monachium

Witold Urbanowicz 04 listopada 2013

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS