Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pesa z nieznacznie tańszą ofertą w przetargu na tabor dla PKM

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Pesa z nieznacznie tańszą ofertą w przetargu na tabor dla PKM
Diego Delso, lic. CC BY-SA 3.0dworzec w Gdańsku
Pesa Bydgoszcz i Newag Nowy Sącz złożyły oferty w przetargu na dostawę 10 autobusów szynowych na potrzeby projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nieznacznie tańsza jest oferta Pesy.

Bydgoski producent za dostarczenie 10 pojazdów zaproponował 114 mln zł, a Newag – 120 mln zł. Kosztorys inwestorski został oszacowany na 146 mln zł. Cena stanowi 59% kryterium wagowego przy wyborze zwycięzcy przetargu. Pozostałe kryteria brane pod uwagę to warunki techniczne (18%), wskaźniki eksploatacyjne (10%), koszty zużycia paliwa (8%) i koszty utrzymania (5%).

Przedmiotem zamówienia jest dostawa siedmiu pojazdów trójczłonowych i trzech pojazdów dwuczłonowych. Większe składy mają mieć co najmniej 150 miejsc siedzących i 200 stojących, mniejsze, odpowiednio, 100 i 150. W każdym pociągu ma być 6 miejsc na rowery i 2 na wózki inwalidzkie. Pociągi mają być wyposażone m.in. w system Wi-Fi, gniazdka z dostępem do energii elektrycznej oraz ekrany LCD i monitory LED.

Pociągi mają charakteryzować się specjalnymi rozwiązaniami technicznymi. Układ napędowy i hamulcowy ma być dostosowany do pokonywania nachyleń do 35 promili, a specjalne stopnie (składane bądź wysuwane) mają rozwiązać problem różnej wysokości peronów, przy których będą zatrzymywać się pociągi. Składy mają być dostosowane do prędkości co najmniej 120 km/godz.

Składy, które zostaną dostarczone do maja 2015 r. będą obsługiwać linie zawierające się w projekcie PKM, z Gdańska przez lotnisko w Rębiechowie do Gdyni, Kościerzyny lub Kartuz. Najprawdopodobniej niektóre pociągi kursować będą też w wydłużonej relacji do Pruszcza bądź Tczewa. Budowa linii stanowiącej główny element projektu PKM, pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem i Baninem, przekroczyła już półmetek i ma się zakończyć w połowie 2015 r. Do tego czasu zakończy się też remont odcinka Glincz – Kartuzy, natomiast latem br. ma się ostatecznie zakończyć modernizacja trasy Gdynia – Kościerzyna (podniesienie prędkości do 90-120 km/godz. na całym jej odcinku).

W perspektywie do czerwca 2015 r. ma się też zakończyć kilka projektów komplementarnych, takich jak m.in. budowa drugiego toru pomiędzy stacją Gdańsk Osowa i Baninem (połączeniem linii Gdynia – Kościerzyna i linii PKM), jak również przebudowa stacji Gdańsk Osowa i budowa nowych przystanków na terenie Gdyni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Przestrzeń

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Michał Szymajda 27 maja 2023

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Przestrzeń

Historyczny przejazd pod drutem. EN57 po raz pierwszy na linii PKM

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Przestrzeń

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Michał Szymajda 27 maja 2023

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Przestrzeń

Historyczny przejazd pod drutem. EN57 po raz pierwszy na linii PKM

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5