Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Paryż kupuje tramwaje dla kolejnych linii

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2015-04-10 11:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Paryż kupuje tramwaje dla kolejnych linii
tramwaje w ParyżuWiz. Stif
Na zlecenie zarządcy transportu francuskiego regionu Ile-de-France ogłoszony został przetarg na dostawę tramwajów dla planowanych dwóch linii łączących południe Paryża z przedmieściami. Zainteresowani przetargiem producenci mają czas do 4 maja.

Zamówienie z ramienia zarządcy transportu koordynuje firma TRANSAMO. W ramach ogłoszonego przetargu mają zostać zrealizowane zakupy taborowe dla planowanych linii T9 i T10. Zamówienie przewiduje dostawę 22 tramwajów dla linii T9, z opcją zakupu kolejnych 18 pojazdów. Ramowa umowa obejmie także dostawy 14 pojazdów dla linii T10 z opcją zakupu dodatkowych 13 tramwajów. Kontrakt obejmie także serwisowanie tramwajów.

W analizie ofert zamawiający będzie oceniał przede wszystkim kryteria techniczne pojazdów (waga 50%), cenę (waga 45%) i koszty cyklu życia tramwajów (waga 5%).

Dziesięciokilometrowa linia T9 będzie prowadziła na południe od Porte de Choissy – punktu stykowego z linią metra nr 7 i linii tramwajowej T3. Linia obsłuży mieszkańców sześciu miejscowości, w tym: Vitry sur Seine, Choisy-le-Roi, Thais oraz Orly. Budowa linii ruszy w 2016 roku i potrwa maksymalnie cztery lata. Niedawno projekt linii łączącej Paryż z południowymi przedmieściami stolicy Francji uzyskał status projektu użyteczności publicznej. Budowa linii ma kosztować około 360 mln euro. Szacuje się, że w ciągu doby z linii T9 skorzysta do 80 tys. pasażerów. Podróż pomiędzy krańcowymi przystankami ma trwać do pół godziny, a tramwaje mają kursować co pięć minut.

Linia T10 zostanie poprowadzona od Place du Garde w dzielnicy Clamart, w kierunku szpitala Béclere do La Croix de Berny, gdzie będzie miała punkt stykowy z linią „B" kolei RER. Ponadośmiokilometrowa linia powinna zostać otwarta na przełomie roku 2020 i 2021.

W regionie Ile-de-France powstaje coraz więcej linii tramwajowych. Po tym, jak w 1957 roku zamknięto ostatnią czynną linię prowadzącą do Wersalu, trzeba było czekać 35 lat na uruchomienie linii T1. Kilka lat później wybudowano pierwszy odcinek linii T2, a w tej chwili sieć licząca osiem linii ma prawie 100 km.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Berlin bardziej tramwajowy? Za i przeciw

Komunikacja

Berlin bardziej tramwajowy? Za i przeciw

Jakub Dybalski 05 września 2015

Czeski tramwaj na baterie w Seattle

Komunikacja

Czeski tramwaj na baterie w Seattle

Łukasz Pastor 08 kwietnia 2015

Chociebuż: tramwaj i autobus na jednej linii

Przestrzeń

Chociebuż: tramwaj i autobus na jednej linii

Kasper Fiszer 27 września 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5