Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Newag z aspiracjami na tramwaje w Częstochowie. Jest odwołanie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Newag z aspiracjami na tramwaje w Częstochowie. Jest odwołanie
fot. Damian27, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Częstochowa kupuje właśnie dziesięć tramwajów z opcją na kolejne pięć. Od warunków przetargu odwołuje się Newag, który twierdzi, że doświadczenie w zakresie dostaw pięciu tramwajów jest zbyt wygórowane względem przedmiotu zamówienia. Firma przekonuje, że choć zrealizowała w okresie ostatnich trzech lat dostawę jednego tramwaju, to posiada odpowiednie know-how, by podjąć się realizacji zadania.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez częstochowskie MPK jest dostawa dziesięciu nowych tramwajów. Postępowanie zawiera opcję na zakup do pięciu kolejnych tramwajów. Zgodnie z zamówieniem wszystkie pojazdy mają być przegubowe, wieloczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe. Tramwaj o długości 28-32 m musi być złożony z 3-5 członów połączonych przegubami.

Od specyfikacji zamówienia odwołanie złożył Newag. Zarzucił zamawiającemu określenie warunków udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia i utrudniający uczciwą konkurencję. Zgodnie z dotychczas obowiązującymi warunkami startować mogą firmy, które wykonały należycie co najmniej jedną dostawę łącznie pięciu tramwajów o wartości min. 35 mln z brutto. Newag postuluje, by wymagane doświadczenie ograniczyć do jednego pojazdu.

Newag wskazuje, że w ramach działalności dostarcza również tramwaje i chce wziąć udział w częstochowskim przetargu. Specyfikacja mu jednak to uniemożliwia. Newag wskazuje, że wymóg doświadczenia w zakresie pięciu tramwajów w przetargu, w którym zamówienie podstawowe obejmuje dziesięć sztuk, jest zbyt wygórowane. Zdaniem Newagu już jedna dostawa tramwaju świadczy o posiadaniu zdolności technicznych i zawodowych niezbędnych do wykonania umowy.

Ponadto producent wskazuje na stosunkowo niewielką grupę podmiotów konkurujących na rynku, wymieniając oprócz siebie (w konsorcjum z innymi podmiotami) także Pesę i Solarisa (samodzielnie bądź z Stadlerem). Newag nie wspomina przy tym o Modertransie. Jednocześnie twierdzi, że niewielki wolumen zamówienia sprawia, że zagraniczne podmioty tym postępowaniem się nie zainteresują.

Newag podkreśla, że „posiada zakład produkcyjny i odpowiedni know-how, o czym świadczy dostawa jednego tramwaju produkcji odwołującego oraz dostawa kilkuset innych pojazdów szynowych w ostatnich trzech latach”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Przestrzeń

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Redakcja/inf. pras. 28 czerwca 2023

Częstochowski dylemat. Remont Kucelina albo budowa Parkitki?

Przestrzeń

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Komunikacja

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Jakub Rösler 03 stycznia 2023

Częstochowa: Tramwaje wracają na Kucelin

Komunikacja

Częstochowa: Tramwaje wracają na Kucelin

Witold Urbanowicz 27 października 2022

Częstochowa: Stan torowiska na Kucelin przed niepewnym remontem

Przestrzeń

W Częstochowie tramwaj już nie będzie się rozwijać?

Przestrzeń

W Częstochowie tramwaj już nie będzie się rozwijać?

Dominik Wójcik 31 października 2021

Zobacz również:

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Przestrzeń

Częstochowa przygotowuje się na nowe rozdanie. Kucelin i Parkitka

Redakcja/inf. pras. 28 czerwca 2023

Częstochowski dylemat. Remont Kucelina albo budowa Parkitki?

Przestrzeń

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Komunikacja

Tramwajowe dylematy Częstochowy

Jakub Rösler 03 stycznia 2023

Częstochowa: Tramwaje wracają na Kucelin

Komunikacja

Częstochowa: Tramwaje wracają na Kucelin

Witold Urbanowicz 27 października 2022

Częstochowa: Stan torowiska na Kucelin przed niepewnym remontem

Przestrzeń

W Częstochowie tramwaj już nie będzie się rozwijać?

Przestrzeń

W Częstochowie tramwaj już nie będzie się rozwijać?

Dominik Wójcik 31 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5