Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na dostawę energii elektrycznej w 2016 r. dla I i II linii. Spółka szacuje zapotrzebowanie na ponad 130 tys. MWh (+/- 10%).
Tradycyjnie już Metro Warszawskie ogłasza przetarg na dostawcę prądu w nowym roku. Tym razem zamówienie obejmuje łącznie I i II linię metra. Termin składania ofert mija 18 września br. Podstawowym kryterium jest cena (98%). Pozostałe punkty można otrzymać za termin płatności faktury VAT.
Na terenie metra znajduje się łącznie 18 podstacji trakcyjnych. Na I linii są one zlokalizowane przy STP Kabaty oraz przy stacjach nieparzystych (A-1 Kabaty, A-3 Imielin, A-5 Ursynów, A-7 Wilanowska, A-9 Racławicka, A-11 Politechnika, A-13 Centrum, A-15 Ratusz, , A-17 Dworzec Gdański, A-18 Plac Wilsona, A-20 Słodowiec, A-22 Wawrzyszew i A-23 Młociny). Moc umowna podstacji na szlaku nie przekracza 2x1090 kW, a tej przy STP sięga 2x1200 kW. Na II linii zbudowano cztery podstacje trakcyjne, również przypisane do stacji nieparzystych (C-9 Rondo Daszyńskiego, C-11 Świętokrzyska, C-13 Centrum Nauki Kopernik i C-15 Dworzec Wileński), o mocy umownej sięgającej 2x1300 kW. Za przyłącza na niemal wszystkich stacjach odpowiada RWE Operator. Wyjątkiem jest część przyłączy na stacjach Ratusz i Dworzec Gdański, które są w gestii PKP Energetyka.
Roczne zapotrzebowanie energii dla całego metra szacowane jest na 130 300 MWh. Średnie zużycie energii dla dnia roboczego w miesiącach letnich wynosi 369 MWh, by wzrosnąć do 405 MWh w zimie. Dla soboty wartości te wynoszą odpowiednio 290 i 313 MWh, natomiast dla niedzieli – 271 i 301 MWh. Największe godzinowe zużycie prądu – w ilości 22 MWh – Metro notuje w dni robocze w miesiącach zimowych pomiędzy godz. 8 i 9 rano. Natomiast najmniejsza zarejestrowana wartość – 7 MWh – dotyczy niedzieli w lecie pomiędzy godz. 1 i 2, 2 i 3 oraz 3 i 4 w nocy.
Przetarg na dostawę prądu dla II linii metra w okresie od kwietnia br. do końca roku (26.132 MWh) wygrała spółka Corrente z Ożarowa Mazowieckiego, która zajmuje się obrotem energii elektrycznej. Wartość oferty przekracza 6,1 mln zł netto. Energię dla I linii metra w 2015 r. (102.000 MWh) dostarcza firma Enea, która zaoferowała kwotę blisko 28,8 mln zł brutto. Natomiast część postępowania związaną z obsługa przejścia podziemnego na stacji Ratusz (300 MWh) wygrała firma PKP Energetyka, proponując kwotę 86 tys. zł.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
