Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Metropolisy czekają pod folią na remont

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-02-24 09:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Metropolisy czekają pod folią na remont
Skład alstomowski odstawiony na terenie STP Kabatyfot. Adrian Szczerba
Pod folię trafiają kolejne nadmiarowe składy metra. Tym razem Metro Warszawskie odstawia kilka składów Alstom Metropolis, które oczekują na naprawę główną, wynikającą z osiągniętych przebiegów. Do ruchu wracają natomiast składy rosyjskie.

W związku z dostarczeniem wszystkich 35 składów Siemens Inspiro Metro Warszawskie posiada chwilowo – do czasu zapowiadanego zwiększenia częstotliwości – nadmiar pociągów. Wiosną zeszłego roku spółka zaczęła odstawiać składy rosyjskie (seria 81) – w pierwszej kolejności te, które miały przejść w najbliższym czasie poważniejsze remonty. Nadmiarowe składy nie mieszczą się w elektrowozowni czy na torach odstawczych na linii, dlatego też są foliowane i odstawiane na wolnych torach na terenie STP Kabaty.

W szczytowym momencie, w zeszłoroczne wakacje, zdarzało się, że składy rosyjskie w ogóle nie wyjeżdżały na linię. Obecnie, w związku ze stopniowym zwiększeniem częstotliwości na I linii i kierowaniem większej liczby Inspiro na testy na II linię, stare pociągi serii 81 ponownie wracają do łask. Jak informuje Metro Warszawskie, w tej chwili zafoliowanych jest sześć składów rosyjskich (nr 9, 15 i z nowych dostaw 36, 37, 38, 39).

Pod chmurkę zaczęły za to trafiać składy Alstom Metropolis 98B. – Czekają na naprawy główne i dostawę części – mówi Paweł Siedlecki z biura rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Zafoliowane są trzy składy (nr 16, 19, 20).

Metro Warszawskie ogłosiło niedawno przetarg na wykonanie naprawy głównej 14 z 18 posiadanych przez spółkę składów Alstom Metropolis 98B. Termin składania ofert mija 5 marca. Naprawy potrwają do końca 2018 r. To już drugie podejście spółki do tej kwestii – w pierwszym przetargu kwoty oferentów przekraczały założony budżet. Metro przeprowadziło naprawę główną czterech składów we własnym zakresie.

Jednocześnie w tej chwili trwa na terenie STP Kabaty budowa nowej hali postojowej. Jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni 0,96 ha pomieści 14 składów. W przybudówce znajdą się m.in. dyspozytornia, rozdzielnia trakcyjno-energetyczna, pomieszczenie socjalne, magazyn. Oprócz tego powstanie nowy magazyn materiałów łatwopalnych i chemicznych (smary, oleje, rozpuszczalniki). Nowy obiekt powinien w dużej mierze rozwiązać problem braku miejsca dla składów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Przestrzeń

Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Witold Urbanowicz 31 marca 2016

Wejścia na czterech stacjach metra do remontu

Przestrzeń

Wejścia na czterech stacjach metra do remontu

Witold Urbanowicz 31 marca 2016

Astaldi: O budowę tunelu pod Ursynowem jesteśmy spokojni

Przestrzeń

Astaldi: O budowę tunelu pod Ursynowem jesteśmy spokojni

Łukasz Malinowski 03 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS