Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Małopolskie: Jesienią jedna karta na tramwaj, parking, kolej i rower

Dalej Wstecz
Autor:

Dominik Lebda

Data publikacji:
2015-03-13 08:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Małopolskie: Jesienią jedna karta na tramwaj, parking, kolej i rower
fot. RaNo, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
W październiku rusza jedno z największych i najważniejszych przedsięwzięć integrujących różne gałęzie i usługi związane z transportem w województwie małopolskim. Małopolska Karta Aglomeracyjna rozpocznie funkcjonowanie początkowo w Krakowie i Tarnowie.

15 października 2015 roku ma nastąpić uruchomienie systemu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Będzie to zintegrowany system, który obejmie swoim zakresem usługi związane z publicznym transportem zbiorowym na terenie Krakowa oraz Tarnowa, ponadto MKA obejmie usługi, które w chwili obecnej świadczone są przez Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne. To projekt, dzięki któremu jedna karta lub aplikacja mobilna umożliwi zapisanie biletów np. na parking Park&Ride w Tarnowie, pociąg Kolei Małopolskich do Krakowa i komunikację miejską w tym mieście.

Karta i aplikacja mobilna


MKA dostępna będzie w postaci nośnika fizycznego (karty kompatybilnej z Krakowską Kartą Miejską i Tarnowską Kartą Miejską) oraz jako aplikacja mobilna dla systemów iOS, Android oraz Windows Phone. – Zarówno nośnik fizyczny, jak i aplikacja dostępne będą za darmo. Usługi będzie można nabywać w nowych automatach MKA umieszczonych na przystankach kolejowych na trasach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz w istniejących już automatach Krakowskiej Karty Miejskiej. Dodatkowo w tworzonym w chwili obecnej Punkcie Obsługi Klienta oraz za pośrednictwem portalu i samej aplikacji mobilnej – tłumaczy Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

– W Krakowie znajduje się obecnie ponad 100 automatów stanowiących sieć akceptacji Krakowskiej Karty Miejskiej (KKM), po integracji systemu MKA z systemem KKM automaty KKM obsługiwały będą kartę MKA. Na tej samej zasadzie zrealizowana będzie integracja z systemem funkcjonującym obecnie w Tarnowie. Ponadto zarówno w Krakowie, jak i w Tarnowie zlokalizowane będą nowe automaty systemu MKA – tłumaczy Biuro Prasowe.

– Nośnik fizyczny MKA oparty będzie o najnowocześniejszą kartę typu jawa. Karta zaprojektowana jest w taki sposób, że w swojej pamięci posiadała będzie zaimplementowaną cała strukturę karty KKM oraz karty, która obecnie funkcjonuje w Tarnowie, ponadto na karcie będzie można zapisać niezależnie tylko usługi kolejowe oraz nowe usługi transportowe w postaci zintegrowanego biletu obowiązującego zarówno w miastach partnerskich jak i na kolei – informuje Biuro Prasowe.

Dodatkowo na karcie zapisywane będą usługi związane z parkingami Park&Ride, które w chwili obecnej budowane są w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (Tarnów, Bochnia), MKA będzie akceptowana na istniejących i planowanych parkingach Park&Ride w Krakowie. Ponadto użytkownik MKA będzie mógł korzystać z wypożyczalni rowerów w Krakowie. W przypadku iMKA, czyli aplikacji mobilnej wszystkie w/w usługi dostępne będą bezpośrednio w aplikacji.

ZIKIT i Koleje Małopolskie z nowymi terminalami?

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego prowadzi analizy, które mają wykazać, czy konduktorzy Kolei Małopolskich zostaną wyposażeni w nowe terminale dedykowane MKA, czy obecnie używane urządzenia zostaną zaprogramowane w celu obsługi nośników MKA. – Na pewno dostarczymy 120 terminali Zarządowi Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, czyli partnerowi projektu MKA. Umożliwi to obsługę MKA na terenie miasta Krakowa, w Tarnowie istniejące terminale zostaną na nowo zaprogramowane – dodaje Biuro Prasowe.

Całkowity koszt projektu to 19 496 137 zł, projekt dofinansowanie unijne wynosi 85%. Pozostałe środki pochodzą z budżetu Województwa Małopolskiego. Jego realizacją zajmuje się konsorcjum z firmą Unicard na czele. Procedura przetargowa trwała około rok, bowiem pierwszy przetarg został unieważniony z uwagi na za wysoką ofertę, jaka wpłynęła. Urzędnicy muszą zdążyć z projektem do jesieni, gdyż projekt jest objęty terminem rozliczenia z uwagi na wykorzystanie środków finansowych z RPO.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Oświęcim: Przyjęto plan transportowy przygotowany przez ZDG TOR

Prawo & Finanse

Oświęcim: Przyjęto plan transportowy przygotowany przez ZDG TOR

Paweł Rydzyński 30 kwietnia 2015

Małopolskie: SKA i MKA, czyli kolej musi być coraz ważniejsza

Komunikacja

Małopolskie: SKA i MKA, czyli kolej musi być coraz ważniejsza

Paweł Rydzyński 19 stycznia 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS