Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lipsk. Solaris dostarczył użytkowo–szkoleniowe Urbino 18

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2017-03-07 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lipsk.  Solaris dostarczył użytkowo–szkoleniowe Urbino 18
Fot. Solaris
Lipsk.  Solaris dostarczył użytkowo–szkoleniowe Urbino 18
Lipsk.  Solaris dostarczył użytkowo–szkoleniowe Urbino 18
Pod koniec 2016 roku, Solaris Bus & Coach S.A. dostarczył do miejskiego przewoźnika Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) GmbH 12 nowoczesnych i ekonomicznych autobusów przegubowych. Na początku lutego dołączyły do nich dwa specjalnie przygotowane Urbino 18 do nauki jazdy.

Kontrakt obejmuje dostawę dwóch przegubowych pojazdów dostosowanych do nauki jazdy przyszłych kierowców. Są to Urbino bliźniacze pod względem konfiguracji do standardowych autobusów jeżdżących w Lipsku już od grudnia ubiegłego roku. Ich cechą charakterystyczną jest demontowany podest z fotelem przeznaczonym dla instruktora, którego miejsce montażu znajduje się w obszarze pierwszych drzwi. Urbino mogą być zatem wykorzystywane także w codziennym ruchu pasażerskim uzupełniając pozostałą część floty.

Komfort pracy instruktora również w chłodne dni gwarantują dodatkowe dysze nawiewowe ogrzewania zabudowane w części pionowej parapetu. Dbając o bezpieczeństwo kursanta oraz innych uczestników ruchu, instruktor będzie miał do swojej dyspozycji pedały przyspieszenia i hamulca oraz kontrolki działania kierunkowskazów. Pomocnicze lusterka zewnętrzne natomiast zapewniają widok taki sam, jaki za kierownicą pojazdu ma uczeń. Całość uzupełniona jest przez system monitoringu składający się z kamer zewnętrznych w narożniku dachowym oraz dwóch siedmiocalowych monitów pokazujących obie strony pojazdu.

Dostarczone jeszcze w grudniu nowe Solarisy Urbino 18 są w pełni niskopodłogowe, oferują pasażerom jeszcze więcej przestrzeni i komfortu. O wygodę i bezpieczeństwo osób podróżujących polskimi autobusami zadba m.in: system monitoringu, klimatyzacja, oświetlenie wnętrza pojazdu wykonane w technologii LED oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej z dużymi 18,5-calowymi monitorami, na których wyświetlane będą wszystkie niezbędne pasażerom informacje. Miejsce pracy kierowcy wyposażone jest w szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych pomagających w wielogodzinnym prowadzeniu pojazdu. Producent zaprojektował dla prowadzących m.in. klimatyzację Konvekta KL20 KDE, podgrzewany i wentylowany fotel czy szafkę na rzeczy osobiste.

Do napędu osiemnastometrowego Solarisa wykorzystano nowoczesny, spełniający surowe normy emisji spalin EURO 6 silnik DAF/Paccar MX-11 240 H1 o mocy 240 kW. Jest on wyposażony m.in: w tak zwaną funkcję „zimnego startu” ułatwiającą rozruch nawet przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych. Do współpracy z silnikiem zastosowano skrzynię biegów VOITH Diwa 6, z kolei dostawcą osi jest firma ZF.

Solaris współpracuje z LVB od 2004 roku. W ramach tej współpracy do Lipska trafiły już łącznie 123 autobusy w różnych wersjach, od najmniejszych Urbino 8,6, po osiemnastometrowe Urbino Hybrid. W grudniu również zawitał do Lipska pierwszy tramwaj Solarisa w ramach realizacji umowy ramowej zawartej w marcu 2015, obejmującej dostawę nawet do 41 tramwajów.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Drogi elektryk dla Wrześni. Co z przetargiem?

Komunikacja

Drogi elektryk dla Wrześni. Co z przetargiem?

Witold Urbanowicz 06 marca 2017

Ostrów Wielkopolski: Tylko jeden chętny na dostawę elektryków

Komunikacja

Ostrów Wielkopolski: Tylko jeden chętny na dostawę elektryków

Witold Urbanowicz 27 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS