Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Krucha przyszłość Protramu. Kraków nie chce kolejnych 40-metrowców

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2013-04-11 11:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Krucha przyszłość Protramu. Kraków nie chce kolejnych 40-metrowców
Zyxist
Wrocławski Protram zajmujący się produkcją i remontami tramwajów, jest w bardzo trudnej sytuacji. Spółka nie może zdobyć nowych zamówień. Szansą była budowa czterdziestometrowych 405Kr dla Krakowa, jednak miasto woli zamawiać nowoczesne, niskopodłogowe wagony.

Firma powstała w 1999 roku, zatrudnia sto osób. O jej trudnej sytuacji informowała w styczniu "Gazeta Wrocławska": "Przyszłość przedsiębiorstwa jest niepewna. Ostatnie zlecenia od MPK Wrocław przedsiębiorstwo dostało w 2011 roku. Jednak MPK nie ma obecnie pieniędzy na zakup nowych tramwajów".

W styczniu ubiegłego roku Protram dostarczył do Krakowa tramwaj 405N, który może przewozić ponad 300 pasażerów, z czego 64 na miejscach siedzących. Jest o ponad osiem metrów dłuższy od nowoczesnych, niskopodłogowych pięcioczłonowców, gdyż jest oparty o inny pomysł - trzy z członów to zmodernizowane stare wagony 105N.

Jak się sprawuje dostarczony przez Protram tramwaj? - Wagon 405N kursuje na linii nr 4. Jak na wagon, który jest prototypem sprawuje się dobrze - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK w Krakowie. Jednak Kraków wcale nie chce zamawiać kolejnych 405N, co jest bardzo złą informacją dla wrocławskiej fabryki.

- W tej chwili nie planujemy zamawiać kolejnych takich wagonów, ponieważ mamy nadzieję, że uda się nam ogłosić przetarg na nowe wagony o długości ok. 40 metrów. Oczywiście to, czy przetarg dojdzie do skutku zależy, czy uzyskamy dofinansowanie z Unii Europejskiej. Jeżeli to się nie uda, wtedy wrócimy do planu modernizacji wagonów 105N - tłumaczy Gancarczyk.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Pesa podbija nowe miasto?

Prawo & Finanse

Wrocław. Pesa podbija nowe miasto?

Jakub Dybalski 04 sierpnia 2014

Gdzie jeszcze władze Wrocławia powinny obiecać tramwaj?

Komunikacja

Gdzie jeszcze władze Wrocławia powinny obiecać tramwaj?

Patryk Wrona 14 lipca 2014

Wrocław nie rezygnuje z przetargu na tramwaje

Prawo & Finanse

Wrocław nie rezygnuje z przetargu na tramwaje

Jakub Dybalski 11 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5