Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jakie będzie nowe Veturilo? Jest przetarg na koncepcję

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-07-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jakie będzie nowe Veturilo? Jest przetarg na koncepcję
fot. Nextbike
W 2016 r. dobiegnie końca umowa Warszawy z firmą Nextbike na funkcjonowanie systemu rowerów publicznych Veturilo. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił właśnie przetarg na wykonanie koncepcji funkcjonowania systemu. Czy rowery będzie można lokalizować przy pomocy GPS-u i wypożyczać przez telefon?

Veturilo, działające od 2012 r., okazało się bardzo popularne wśród warszawiaków. System rozrósł się do 200 stacji i 300 tys. użytkowników. Umowa z jego operatorem, firmą Nextbike, wygasa pod koniec przyszłego roku. Warszawa, oczywiście, nie rezygnuje z systemu roweru publicznego, ale być może będzie on funkcjonować na nieco innych zasadach. Koniec umowy będzie doskonałą okazją do ulepszenia Veturilo. – Po 2016 r. mamy pełną dowolność jeśli chodzi o to co dalej. Możemy kupić cały sprzęt po cenie księgowej, nie wyższej niż cena rynkowa i dalej sami realizować usługę, albo rozpisać nowy przetarg. Wolelibyśmy to drugie rozwiązanie, choćby dlatego, że terminale, które były nowoczesne w 2012 r., do 2017 r. się zużyją. Chcemy by był to nowy system, rzecz jasna z zachowaniem dotychczasowych rozwiązań. Domena, nazwa, baza danych – to wszystko będzie naszą własnością po zakończeniu umowy. W każdym razie Veturilo będzie zarządzane z ZDM, jeszcze nie wiemy w jaki sposób – wyjaśniał nam niedawno Łukasz Puchalski, nowy szef Zarządu Dróg Miejskich i ojciec sukcesu Veturilo.

Wpierw koncepcja

Przedmiotem ogłoszonego przez ZTM Warszawa przetargu jest wykonanie koncepcji funkcjonowania systemu roweru publicznego Veturilo po 2016 r. Oferty można składać do 7 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (95%) oraz termin realizacji (5%). Termin wykonania koncepcji określono na 20 grudnia br.

Wykonawca ma przeanalizować m.in. dane dot. gęstości zaludnienia, rozmieszczenia miejsc pracy, ruchu rowerowego, tras rowerowych i dotychczasowego funkcjonowania systemu (gęstość i popularność stacji itp.), porównać inne systemy działające w Polsce oraz przetargi ogłaszane przez inne miasta europejskie. Zadaniem wybranego w przetargu podmiotu będzie również przeanalizowanie kosztów związanych z wprowadzeniem lokalizacji rowerów rzez GMS, obsługą terminali za pomocą ekranów dotykowych, obsługą płatności w terminalach, obsługą wypożyczenia przez wbudowane w rower urządzenie lub przez stojak oraz obsługą wypożyczenia przez aplikację na telefony. Jednym z etapów są konsultacje publiczne, w tamach których mieszkańcy będą mogli wypowiedzieć się ws. taryfy, właściwości technicznych rowerów i stacji, lokalizacji oraz organizacji procesu wypożyczania.

Wszystkie dane mają posłużyć przedstawieniu scenariuszy rozwoju obszarowego i technicznego Veturilo. Punktem wyjściowym są rozwiązania dotychczasowe, a w opracowaniu przedstawiony ma być także wariant rozwojowy, obejmujący większy obszar miasta. Wykonawca powinien zarekomendować też rozwiązania techniczne, własnościowe, taryfowe. Jednocześnie analiza powinna wykazać zasadność włączenia do systemu innych typów rowerów – dziecięcych, tandemów, towarowych, z fotelikami dla dzieci itp. Wykonawca ma również przedstawić założenia techniczno-organizacyjne dla przetargu.

Nowy operator, nowy sprzęt


W przyszłym roku miasto chce rozpisać przetarg na nowego operatora (drugą opcją jest wykupienie sprzętu i prowadzenie usługi samodzielnie, ale to mało prawdopodobna możliwość). Przy okazji przetargu miasto na pewno zażąda nowego sprzętu – zarówno rowerów jak i urządzeń do ich wypożyczania. Głównie dlatego, że za dwa lata będą już przestarzałe. Ale problemy techniczne na jakie narzekają warszawiacy, też nie są bez znaczenia.



O systemach rowerów miejskich, ale nie tylko, będą rozmawiać uczestnicy zbliżającego się IV Kongresu Transportu Publicznego, który odbędzie się 19-20 października w Warszawie. Zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.



Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Mobilność

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Warszawa: Milion wypożyczeń Veturilo

Komunikacja

Warszawa: Milion wypożyczeń Veturilo

Redakcja/inf. pras. 15 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Mobilność

Warszawa: Czy można naprawiać rower na rowerze?

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Warszawa: Milion wypożyczeń Veturilo

Komunikacja

Warszawa: Milion wypożyczeń Veturilo

Redakcja/inf. pras. 15 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5