MZK Grudziądz rozpisał kolejny przetarg na cztery autobusy miejskie, po wiosennym, wygranym przez Solarisa. Tym razem znów chodzi o jednoczłonowe, niskopodłogowe pojazdy, które mają trafić do odbiorcy w przyszłym roku.
Przedmiotem zamówienia są cztery niskopodłogowe, fabrycznie nowe (wyprodukowane w 2018 r.) autobusy miejskie o długości ok. 12 metrów, w których zmieści się 90 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Silnik diesla powinien spełniać normę emisji spalin Euro 6. Autobusy powinny być wyposażone w troje dwuskrzydłowych drzwi (2–2–2), a drugie i trzecie drzwi powinny być oświetlone z zewnątrz.
W Grudziądzu chcą przeznaczyć na te zakupy maksymalnie 3,6 mln zł netto. Co isttone, przetarg nie jest współfinansowany z funduszy unijnych, a przewoźnik ma zamiar zaciągnąć kredyt na sfinansowanie autobusów. Termin składania ofert mija 16 października. Dostawy pojazdów powinny zakończyć się 31 sierpnia przyszłego roku.
O wyborze oferty zdecyduje cena (60 proc.) oraz trzy kryteria techniczne (40 proc.), na które składają się: pojemność skokowa silnika, moc silnika a także konstrukcja nadwozia, podwozia i poszycia zewnętrznego.
W przetargu mogą wystartować firmy, które maja środki finansowe w wysokości 5 mln zł, a także ubezpieczenie w tej samej wysokości. Muszą też wykazać się też minimum jedną dostawą w ciągu ostatnich trzech lat autobusów o podobnej charakterystyce, jak zamawiane w Grudziądzu. Nie wskazano minimalnej wartości dostawy, która ma określić doświadczenie oferenta.
Poprzedni przetarg,
który ogłoszono w Grudziądzu wiosną, był bardzo podobny. Również chodziło w nim o cztery 12–metrowe autobusy miejskie, a suma, jaką przeznaczono na zakupy była identyczna. Zamówienie zdobył Solaris oferując autobusy za cenę nieznacznie mniejszą niż limit ustalony przez MZK Grudziądz.