Partnerzy serwisu:
Komunikacja

41 tramwajów popłynie z Chin do Addis Abeby

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-08-27 12:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazzette

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

41 tramwajów popłynie z Chin do Addis Abeby
plan tramwaju w Addis Abebieźródło: Ethio Tour Line/facebook
W fabryce konsorcjum CNR w Changchun pokazano 41 niskopodłogowych trójczłonowych pojazdów, które w marcu tego roku zamówiła stolica Etiopii. Trafią tam do stycznia przyszłego roku drogą morską. Transport przez porty w Tiencinie i Dżibuti potrwa 50 dni.

Konstruowane właśnie w Chinach pojazdy to trójczłonowe tramwaje, w których udział niskiej podłogi wyniesie 70 proc. Drzwi mają się znajdować na poziomie 350 mm a tramwaj będzie mógł się rozpędzić do 70 km/h.

Pojazdy są też przystosowane do wyjątkowych warunków atmosferycznych, w których będą jeździły. Stolica Etiopii znajduje się na 2,4 tys. m n.p.m., a średnia temperatura w ciągu roku skacze tam od 6 do 28 stopni Celsjusza. Okna zostały zaprojektowane tak, by zatrzymywać 90 proc. promieniowania UV. Producent dość zaskakująco tłumaczy, że będą otwierane, by dzięki temu zaoszczędzić na klimatyzacji. Dach ma być przystosowany do szybkiego odprowadzania wody, co będzie o tyle przydatne, że w Addis Abebie zdarzają się intensywne ulewy.

Według Railway Gazzete kontrakt w stolicy Etiopii pozwoli CNR na otwarcie rynków w innych afrykańskich krajach i wymienia Kenię, Kongo, Egipt, Zimbabwe i Nigerię. Afryka przeżywa właśnie „boom tramwajowy”. Nowe linie powstają lub w ostatnich latach powstały zwłaszcza w północnych krajach, m.in. w Maroku (Casablanca i Marakesz) i Algierii (Algier, Konstancja, Oran).

Tramwaj w Addis Abebie jest w całości projektem chińskim. Dwie linie są budowane przez konsorcjum China Railway Group i zabezpieczane finansowo przez Export–Import Bank of China. 35 km torów z przewodami elektrycznymi zawieszonymi nad nimi przetnie miasto z północy na południe i ze wschodu na zachód. Cała sieć ma liczyć 41 przystanków. Otwarcie jest planowane na połowę 2015 r. Tramwaj ma przewozić do 60 tys. pasażerów dziennie

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Komunikacja

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Michał Jagusiak 19 sierpnia 2014

Mińsk. Tramwajem wśród dawnego przemysłu

Przestrzeń

Mińsk. Tramwajem wśród dawnego przemysłu

Kasper Fiszer 06 lipca 2014

Kanton testuje tramwaj ładowany z poziomu ziemi

Komunikacja

Kanton testuje tramwaj ładowany z poziomu ziemi

Jakub Dybalski 03 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS