Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tokio. Toyota przetestowała FC Bus

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-08-06 14:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tokio. Toyota przetestowała FC Bus
Toyota FC Busfot. Jihar19, lic. CC A-SA 4.0 International
Toyota Fuel Cell Bus to autobus z napędem wodorowym, który pod koniec lipca jeździł po ulicach stolicy Japonii. Koncern, który niedawno wypuścił na rynek pierwszy seryjnie produkowany samochód z takim napędem – Mirai – próbuje przełożyć tę technologię do miejskich autobusów.

Toyota FC Bus to standardowy autobus miejski marki Hino (to jedna ze spółek Toyoty), w którym napęd hybrydowy zastąpiono ogniwami wodorowymi. Taki napęd jest przyjazny środowisku, bo polega na wytwarzaniu energii elektrycznej i ciepła w wyniku wiązania wodoru z tlenem. Produktem ubocznym jest woda. Na razie nie wypiera tradycyjnych napędów, bo produkcja ogniw wodorowych jest droga.

Nie przeszkadza to jednak rozwijać technologii, w nadziei, że kiedyś koszty produkcji spadną. Toyota już testowała wspomniany autobus w Toyota City, podczas organizowanych przez firmę imprez. Tym razem po raz pierwszy miała okazję skonfrontować pojazd z ruchem miejskim.

Warto poczekać na wnioski, bo na razie koncern może tylko porównywać osiągi wspomnianego Mirai z innymi samochodami osobowymi. Auto Toyoty, którego cenę udało się zbić do 60 tys. dol., co już budzi uznanie komentatorów motoryzacyjnych, jest ciężkie (prawie 2 tony) i mimo, że jest autem rodzinnym, mierzy blisko 5 m długości. Wszystko to właśnie z powodu ogniw wodorowych. Jeżdżenie takim samochodem w ciasnych miejskich uliczkach to nie lada kłopot. Tyle tylko, że ma niezaprzeczalną przewagę nad samochodami z silnikami elektrycznymi, z którymi jest porównywane. Otóż na jednym tankowaniu, które trwa ok. trzech minut, może przejechać 350 km, czyli mniej więcej dwa razy tyle niż oferowane dziś samochody na prąd.

W przypadku autobusów ta zaleta może mieć jeszcze większe znaczenie. Autobusy elektryczne, dziś uznawane za najlepsze, proekologiczne rozwiązanie dla miast i coraz chętniej w Polsce kupowane, wymagają dość skomplikowanej strategii ładowania, by zapewnić im możliwość wożenia pasażerów przez cały dzień. W przypadku autobusu napędzanego ogniwem wodorowym jest to łatwiejsze.

Pojazd testowany w Tokio ma 10,5 m długości i mieści 76 pasażerów z czego 26 na miejscach siedzących.

Dodatkową, brzmiącą dość futurystycznie, zaletą autobusów jest możliwość zasilania w energię… miejskich budynków. Jeden dzień testów poświęcono sprawdzeniu jak działa wykorzystanie autobusów jako zewnętrznego źródła energii w przypadku, gdy w mieście padnie sieć energetyczna, na przykład z powodu klęski żywiołowej. W Japonii, nawiedzanej trzęsieniami ziemi, to istotna funkcja.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.





Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Czy londyńskie metro zagrało w Gwiezdnych Wojnach?

Przestrzeń

Czy londyńskie metro zagrało w Gwiezdnych Wojnach?

Jakub Dybalski 08 kwietnia 2016

Włocławek rozważa zakup 9 hybryd

Komunikacja

Włocławek rozważa zakup 9 hybryd

Martyn Janduła 07 kwietnia 2016

Systemy komunikacyjne miast wschodniej Afryki

Komunikacja

Systemy komunikacyjne miast wschodniej Afryki

Marcin Żywiałkowski 09 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS