Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tak dla roweru miejskiego w Szczecinie, ale bez infrastruktury

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-12-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tak dla roweru miejskiego w Szczecinie, ale bez infrastruktury
Mateusz War., lic. CC BY-SA 3.0
Po sukcesie warszawskiego roweru miejskiego, który cieszy się olbrzymią popularnością, inne miasta podejmują decyzję o wprowadzeniu takiego rozwiązania na swoim podwórku. W ramach budżetu obywatelskiego mieszkańcy Szczecina wybrali realizację podobnego projektu w stolicy województwa zachodniopomorskiego. Magistrat szacuje, że system powinien ruszyć w wakacje przyszłego roku.

Do dyspozycji mieszkańców było w sumie 5 mln zł. Projekt utworzenia w Szczecinie Systemu Roweru Miejskiego zdobył najwięcej głosów ze wszystkich. Według wstępnych założeń w mieście powstaną na początek 33 stacje i 360 rowerów. Punkty na razie zlokalizowane będą tylko na lewym brzegu miasta. Ich prawdopodobne lokalizacje to dworzec główny PKP, duże węzły przesiadkowe i szczecińskie uczelnie.

Szczecińskie organizacje się cieszą

„Mieszkańcy Szczecina wskazali prezydentowi, w którą stronę powinny zmierzać inwestycje w obszarze transportu miejskiego oraz jakie są prawdziwe potrzeby w tym zakresie. Rower jest takim pojazdem, który może być użytkowany przez wszystkich niezależnie od wieku, stanu zdrowia, pochodzenia czy zarobków. Jego użytkowanie nie generuje zanieczyszczeń, hałasu oraz zmniejsza ryzyko chorób cywilizacyjnych, a dodatkowo jest tani. Nic dziwnego, że jest to środek transportu jakim mieszkańcy Szczecina chcą się przemieszczać” - piszą na swojej stronie przedstawiciele Rowerowego Szczecina, nie kryjąc przy tym radości z wygranego projektu.

Inwestycję poprowadzi miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne. To ona rozpisze przetarg, na podstawie którego wybrana zostanie firma odpowiedzialna za budowę Roweru Miejskiego. Od radnych otrzyma ona 575 tys. zł na wykonanie zadania.

NiOL planuje, by zwycięzca przetargu po roku utrzymywania i zarządzania systemem oddał go miejskiej spółce wraz z całym know-how. Według prezesa NiOL Andrzeja Gajdy, spółka nie będzie miała problemów z poprowadzeniem wypożyczalni, gdyż jest to zadanie podobne do prowadzenia Strefy Płatnego Parkowania. Takie postawienie sprawy budzi wątpliwości biorąc pod uwagę fakt, że zarówno Rower Miejski jak i Strefy Płatnego Parkowania to dwa różne przedsięwzięcia nie mające ze sobą nic wspólnego.

Gajda przedstawił też już wstępny cennik za korzystanie z systemu. Za pierwszą godzinę jazdy rowerem miejskim będzie trzeba zapłacić złotówkę. Kolejne będą droższe, czyli odpowiednio 3, 5 i 7 złotych.

Rower tak, ale bez infrastruktury daleko nie zajadą

„Odnosząc się do zwycięskiego projektu, chcielibyśmy jeszcze raz podkreślić, że dla jego sukcesu niezbędny jest rozwój infrastruktury rowerowej w śródmieściu. Jak pokazują przykłady innych miast, wdrożenie roweru miejskiego może przyspieszyć tworzenie infrastuktury przyjaznej rowerzystom. Naszym zdaniem konieczny jest jej szybki rozwój w Szczecinie zanim SRM zostanie uruchomiony. Istotne jest to, że SRM będzie funkcjonował w centrum miasta gdzie braki w infrastrukturze są największe” - podkreślają przedstawiciele Rowerowego Szczecina.

Zbudowanie spójnej sieci infrastruktury rowerowej w Szczecinie (drogi rowerowe, pasy rowerowe, kontrapasy) jest jednak nie lada wyzwaniem dla włodarzy. W budżecie są wprawdzie zaplanowane tego typu inwestycje (al. Wyzwolenia, pl. Żołnierza, al. Niepodległości, pl. Zwycięstwa, ul. Ku Słońcu), jednak to za mało, aby mówić o jakiejkolwiek spójnej sieci. Według przedstawicieli magistratu system ma ruszyć już latem przeszłego roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa i metropolia ze środkami na drogi rowerowe

Mobilność

Warszawa i metropolia ze środkami na drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 13 grudnia 2024

Poznań. Ostatnie prace przy odcinku "rowerowej" Pestki

Mobilność

Poznań testuje czy rowery cargo sprawdzają się w ruchu podmiejskim

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa i metropolia ze środkami na drogi rowerowe

Mobilność

Warszawa i metropolia ze środkami na drogi rowerowe

Redakcja/inf. pras. 13 grudnia 2024

Poznań. Ostatnie prace przy odcinku "rowerowej" Pestki

Mobilność

Poznań testuje czy rowery cargo sprawdzają się w ruchu podmiejskim

Mobilność

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij