Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Skromne plany tramwajowe Grudziądza. Będą niskopodłogowe wozy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-09-22 13:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Skromne plany tramwajowe Grudziądza. Będą niskopodłogowe wozy
fot. Kudak240, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Grudziądz jest najmniejszym miastem w Polsce z własną, samodzielną siecią tramwajową. W dwóch ostatnich latach przeszła modernizację, ale nie inwestowano w nowy tabor. Plany na nową perspektywę unijną w zakresie komunikacji tramwajowej są skromne, ale mieszkańcy mogą liczyć na zakup niskopodłogowych pojazdów.

Grudziądz posiada najmniejszą sieć tramwajową w kraju, składającą się z dwóch tras o łącznej długości 9 km (z czego odcinek do dworca i zajezdni, pomijając zmiany spowodowane remontami czy awariami, jest wykorzystywany wyłącznie w celach technicznych) o wąskotorowym rozstawie szyn 1000 mm. W ostatnich dwóch latach sieć przeszła kompleksową modernizację, co było największą inwestycją od blisko 20 lat, kiedy doprowadzono tory do osiedla Rządz. Prace objęły główną trasę od Tarpna do pętli Rządz – wraz z klimatycznym odcinkiem na Starym Mieście. W ramach modernizacji wybudowano m.in. drugi tor na południowym odcinku Chełmińskiej.

Miasto nie w ostatnich latach nie inwestowało jednak w nowy tabor i jest jedynym ośrodkiem – obok Gorzowa Wielkopolskiego – bez tramwajów niskopodłgowych. MZK posiada 27 wozów z rodziny 805N i używanych Düwagów GT8. W ostatnich latach posiadane wagony jedynie modernizowano.

W nowej perspektywie finansowej UE miasto planuje dalszą modernizację sieci tramwajowej. – Wstępnie zakłada się przebudowę (w większości) i budowę ok. siedmiu km torowiska. Przebudowa obejmie torowisko w ul. Chełmińskiej i na osiedlu Rządz – informuje Magdalena Jaworska-Nizioł, rzecznik prasowy Urzędu Miasta. Na razie nie są przewidziane wielkie inwestycje w rozbudowę sieci. – Planowane jest jedynie przedłużenie istniejącej trasy tramwajowej w ul. Rapackiego i Królewskiej o długości ok. 1 km. Nowy fragment torowiska umożliwi zintegrowanie transportu tramwajowego z autobusowym (miejskim i regionalnym) oraz kolejowym w obszarze dworca multimodalnego – mówi Jaworska-Nizioł.

Powinna się za to znacznie poprawić sytuacja taborowa. – Wstępne założenia zakładają zakup 12 nowych wozów tramwajowych – informuje rzeczniczka. To nie koniec jednak planowanych inwestycji w komunikację miejską. Na liście znajdują się m.in. rozbudowa systemu informacji pasażerskiej, budowa dworca multimodalnego, zakup autobusów elektrycznych, a także wprowadzenie jednego biletu / karty miejskiej.

Na razie nie ma informacji ile środków mogłyby pochłonąć inwestycje. – Jest zdecydowanie za wcześnie, by na tym etapie oszacować wartość poszczególnych projektów – informuje Magdalena Jaworska-Nizioł.

Więcej o planach polskich miast w zakresie komunikacji tramwajowej przeczytasz na portalu MONITOR.




Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zielone światło dla metra i nowych dróg w Warszawie

Prawo & Finanse

Zielone światło dla metra i nowych dróg w Warszawie

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2015

Olsztyn dostanie mniej pieniędzy z Unii

Prawo & Finanse

Olsztyn dostanie mniej pieniędzy z Unii

Martyn Janduła 26 marca 2015

Adrian Furgalski: Komunikacja publiczna musi być atrakcyjna

Prawo & Finanse

Adrian Furgalski: Komunikacja publiczna musi być atrakcyjna

Jakub Dybalski 25 marca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS