O tunel pod torami w centrum Siedlec władze miasta zabiegają już od kilku lat. Zaawansowanie przygotowań do przebudowy stacji kolejowej, podpisane porozumienia z kolejarzami i przetarg ogłoszony na projekt tunelu nie pozostawiają złudzeń: inwestycja zostanie wreszcie zrealizowana. Możliwość realizacji takiego projektu trafia się raz na kilkadziesiąt lat, dlatego budowa kolejnego połączenia między północną a południową częścią miasta jest dla Siedlec infrastrukturalnym priorytetem.
Na terenie miasta znajdują się w tej chwili cztery wiadukty umożliwiające swobodny przejazd między dwiema częściami Siedlec. Części te wyznacza linia kolejowa E-20 o przebiegu wschód - zachód. Istniejące obiekty przez lata pozwalały na swobodny ruch aut, ale systematycznie wzrastająca liczba samochodów powoduje coraz większe korki - również w komunikacji między północną a południową częścią miasta. Dlatego ratusz zabiega o to, aby do 2015 roku w mieście powstał tunel pod stacją kolejową, który pozwoli na poprowadzenie w nim drogi będącej przedłużeniem ulicy Kilińskiego. Tunel pod torami ma prowadzić do ulicy Składowej. - Stacja kolejowa i linia E-20 dzielą miasto na dwie części. Każda dodatkowa możliwość pokonania tej bariery dla miasta jest zawsze ważna i potrzebna. W przypadku tunelu na przedłużeniu ul. Kilińskiego mamy do czynienia z sytuacją wyjątkową, bo taka okazja zdarza się raz na kilkadziesiąt lat. Tylko dzięki temu, że kolej prowadzi remont stacji, możemy wejść z infrastrukturą drogową na jej tereny. Pamiętajmy również, że skrzynie będące konstrukcją tunelu wykona kolej. Dzięki temu miasto oszczędza ogromne środki finansowe - tłumaczy prezydent Siedlec Wojciech Kudelski.
Porozumienie dotyczące budowy tunelu zostało zawarte pomiędzy miastem a koleją w 2007 roku. Zakłada ono, że w ramach przebudowy siedleckiej stacji, kolej położy żelbetowe skrzynie, a miasto wybuduje infrastrukturę drogową. W 2012 roku PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na przebudowę stacji w Siedlcach i rozpoczęły się prace projektowe. Po stronie miasta leży również wykonanie wjazdów do tunelu, a także jego odwodnienie.
W związku z budową tunelu pod torami, w którym powstanie droga, kolejarze zdemontują kładkę, która przez lata służyła siedlczanom pokonującym dystans między północną a południową częścią miasta na piechotę. Jego brak zastąpią jednak dwa przejścia podziemne - jedno powstanie razem z tunelem dla samochodów, a drugie - ok. 200 metrów dalej - na przedłużeniu ul. Armii Krajowej.
Co prawda wśród mieszkańców ulicy Kilińskiego pojawiły się obawy, że stracą możliwość dojazdu do swoich posesji oraz że ruch na ulicy znacznie wzrośnie, a to zakłóci im spokój. Władze miasta zapewniają jednak, że z drogi pod torami nie będą mogły korzystać samochody ciężarowe. Dopuszczony będzie jedynie ruch lokalny. Inwestycja ma być zrealizowana do końca 2015 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.