Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Prywatny przewoźnik zostaje w Krakowie do 2024 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-11-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Prywatny przewoźnik zostaje w Krakowie do 2024 roku
fot. Tomasz Knapik
W zeszłym tygodniu została podpisana umowa wieloletnia na świadczenie części usług przewozowych w komunikacji miejskiej w Krakowie. Prywatny przewoźnik Mobilis będzie świadczył usługi na trzynastu liniach autobusowych przez kolejne dziesięć lat, licząc od 1 sierpnia 2014 roku.

Podpisanie umowy odbyło się we zeszły czwartek (7 listopada). – Podpisując tę umowę jesteśmy zadowoleni, że wygrał sprawdzony już w naszym mieście operator, jakim jest firma Mobilis. Cieszymy się również, że wraz z podpisaniem tej umowy będziemy mogli oferować pasażerom krakowskiej komunikacji wyższy standard, jednocześnie wydając mniej za każdy przejechany kilometr –powiedział Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. Umowa przewiduje obsługę linii 102, 118, 120, 138, 142, 152, 159, 168, 178, 182, 352, 482 i 502.

W tej chwili trwają jeszcze ostatnie rozmowy w kwestii wyboru producenta autobusów, który dostarczy 65 pojazdów do Krakowa. – Jesteśmy pewni, że wybrane autobusy będą niezawodnie służyły wszystkim pasażerom, a podróż nimi będzie wygodna i komfortowa – już teraz zapewnia Eugeniusz Szymonik, prezes zarządu firmy Mobilis.

Zaprezentowany przy okazji podpisania umowy autobus elektryczny firmy AMZ Kutno z rodziny City Smile to bardzo prawdopodobny kandydat do obsługi do obsługi linii autobusowych w Krakowie. Będzie on skierowany na linie o małym natężeniu ruchu. Warto wspomnieć, że firma Mobilis jako jedna z pierwszych w Polsce planuje wprowadzić do regularnej komunikacji miejskiej autobusy elektryczne (wcześniej pisaliśmy już także o Ostrołęce).



Dane techniczne prezentowanego „elektryka”

City Smile CS10E - dane podstawowe:  
Ilość miejsc całkowita 83 + 1
Siedzące 24+1
Stojące 59
Masa własna z klimatyzacją 11500kg
DMC 18000kg
Rozstaw osi 4700mm
Zwis przedni/tylni 2300/3000
Kąt natarcia/zejścia 7/7 o
Układ drzwi 1-2-2

Silnik elektryczny TAM 1052C6B o mocy 120 kW chłodzony cieczą.
• Całkowita pojemność baterii 230kWh zapewnia zasięg około 240km.
• Ładowanie szybkie - 1h przy natężeniu 250A
• Ładowanie wolne - do 8h + ok 1h na zbalansowanie baterii.
• Ładowanie awaryjne (gdy baterie są całkowiecie rozładowane) do 10h.
• Oś przednia ZF RL75 EC (niezależna)
• Oś tylna portalowa ZF AVN 132/80 – napędowa
• Zawieszenie przednie: 2 miechy powietrzne i 2 amortyzatory
• Zawieszenie tylne: 4 miechy powietrzne i 4 amortyzatory
• Kontrola zawieszenia ECAS II z funkcją przyklęku (ok. 80 mm)
• Koła 275/70 R22,5
• System sterowania przekładnia kierownicza ZF 8098 (hydrauliczna)
• Hamulce Knorr – dwuobwodowy pneumatyczny układ hamulcowy; hamulce tarczowe na obu osiach
• Systemy EBS, ASR, kontrola zużycia klocków hamulcowych (Wabco)
• Elektronika 24 V Can-BUS system, akumulatory 2x 225 Ah

Nadwozie samonośne:
Całkowicie niska podłoga, wykonane ze stali odpornej na korozję (1.4003) , wysokość wejść we wszystkich drzwiach 320 mm, w drugich drzwiach rampa inwalidy rozkładana ręcznie (w opcji rampa elektryczna).
Poszycie zewnętrzne:
panele DIBOND, szyby boczne pojedyncze (opcja podwójne)

Poszycie wewnętrzne:
- ściany boczne – laminat
- sufit – laminat

Dodatkowe informacje

Podłoga wodoodporna, sklejka o grubości 12 mm, wykończona bardzo trwałą poliuretanową wykładziną antypoślizgową natryskową w kolorze szarym (może być czyszczona mechanicznie), żółty kolor w przestrzeni przy wejściach. Drzwi otwierane do wewnątrz lub odskokowo-przesuwne, pneumatyczne drzwi z funkcją „rewersowania”; drzwi blokowane automatycznie przy prędkości min. 3 km/h, szerokość czynna wszystkich drzwi min. 1200 mm.

Pojazd wyposażony w specjalnie zaprojektowany system grzania / chłodzenia zarówno przedziału pasażerskiego celem zapewnienia komfortu podróżowania, jak i przedziału napędowego (baterii i silnika) zapewniając im najlepsze warunki do pracy, a przez to dłuższy okres eksploatacji. Pojazd poza standardowym grzaniem elektrycznym może być wyposażony w system grzania olejowego dla uzyskania lepszej wydajności grzewczej przedziału pasażerskiego przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych.

Asynchroniczny silnik elektryczny zlokalizowany jest wzdłuż osi pojazdu za tylną osią napędową (T-drive) lub po lewej stronie pojazdu.

Baterie zlokalizowane są częściowo w tylnej części pojazdu (za tylną osią), częściowo po bokach pojazdu pod siedzeniami pasażerów.

Celem uzyskania jak największego zasięgu wszystkie elektryczne urządzenia pokładowe zostały starannie dobrane z uwzględnieniem ich energooszczędności. Zastosowano nawet nowoczesne oświetlenie LED spotykane do tej pory tylko w bardzo drogich limuzynach uznanych producentów.

/dane producenta/
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Od 1 stycznia nowe autobusy wyjadą na bydgoskie ulice

Przestrzeń

Od 1 stycznia nowe autobusy wyjadą na bydgoskie ulice

Redakcja/inf. pras. 06 grudnia 2022

Związkowcy: Jesteśmy od jeżdżenia, nie liczenia pasażerów

Komunikacja

Pierwsze nowe autobusy Mobilisu już we Wrocławiu

Komunikacja

Pierwsze nowe autobusy Mobilisu już we Wrocławiu

Janusz Krzeszowski 04 stycznia 2020

Wrocław wybrał Mobilisa jako podwykonawcę MPK

Komunikacja

Wrocław wybrał Mobilisa jako podwykonawcę MPK

Jakub Dybalski 07 września 2019

Mobilis zamyka wszystkie PKS-y: Ostróda, Mława, Mrągowo

Komunikacja

Piotrków Trybunalski: PKS nie kursuje, Mobilis utrzymuje dworzec

Komunikacja

Zobacz również:

Od 1 stycznia nowe autobusy wyjadą na bydgoskie ulice

Przestrzeń

Od 1 stycznia nowe autobusy wyjadą na bydgoskie ulice

Redakcja/inf. pras. 06 grudnia 2022

Związkowcy: Jesteśmy od jeżdżenia, nie liczenia pasażerów

Komunikacja

Pierwsze nowe autobusy Mobilisu już we Wrocławiu

Komunikacja

Pierwsze nowe autobusy Mobilisu już we Wrocławiu

Janusz Krzeszowski 04 stycznia 2020

Wrocław wybrał Mobilisa jako podwykonawcę MPK

Komunikacja

Wrocław wybrał Mobilisa jako podwykonawcę MPK

Jakub Dybalski 07 września 2019

Mobilis zamyka wszystkie PKS-y: Ostróda, Mława, Mrągowo

Komunikacja

Piotrków Trybunalski: PKS nie kursuje, Mobilis utrzymuje dworzec

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5