PKS Polonus pochwalił się odebraniem czterech nowych autokarów Scania Touring, które mają wozić pasażerów na krajowych trasach. Ale jeśli chodzi o zyskanie zaufania pasażerów podobnego do tego, jakim cieszą się PolskiBus i zaczyna się cieszyć LuxExpress, przed firmą jeszcze długa droga.
Polonus, firma z 60-letnim doświadczeniem, w przeciwieństwie do dwóch wymienionych obok niej przewoźników, ma dużo szerszy zakres usług. Poza 35 kursami dalekobieżnymi, realizuje też połączenia lokalne na Mazowszu, na liniach dojazdowych do stolicy. Jest też właścicielem i operatorem autobusowego Dworca Zachodniego wraz z hotelem. Polonus zatrudnia ok. 500 osób, w tym 270 kierowców. Dysponuje ponad 150 autobusami marek Scania, Solbus czy Irisbus.
Nowe scanie to trzyosiowe pojazdy o długości 13 metrów mieszczące 57 pasażerów. Są wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6. Przewoźnik chwali się, że pasażerowie będą mieli dostęp do gniazdek elektrycznych, Wi–Fi i sprzętu AV.
Nowoczesne pojazdy to plus. Pasażerów do Polonusa może dodatkowo zachęcić to, że większość tras dalekobieżnych prowadzi nie tyle do większych miast, co do kurortów i uzdrowisk. Trasa do Wrocławia nie kończy się w stolicy Dolnego Śląska, ale prowadzi do Kotliny Kłodzkiej. Jadąc przez Radom do Krakowa dojedziemy do Zakopanego. Podobnie dzięki białym autokarom będzie się można dostać nad morze, na Mazury, czy w Bieszczady. Przewoźnik oferuje też kursy do Kaliningradu i do kilku miast na Ukrainie, w tym Lwowa i Kijowa.
Minusem jest to, że centralnym punktem jest zawsze Warszawa. Kuleje też sprzedaż biletów. O ile w PolskimBusie jest ona łatwa i intuicyjna, to w przypadku Polonusa trzeba to robić za pośrednictwem innej strony (dworzeconline.pl) w dodatku można kupić bilet najwcześniej dwa tygodnie przed odjazdem. Nie jest to skomplikowane, ale u konkurencji jest łatwiej.
W dodatku dopiero od niedawna Polonus ruszył z mocną promocją, choć agresywny marketing to główny sposób działania Lux Expressu i Polskiego Busa. Od 1 czerwca ruszyła promocja, w ramach której część biletów w wakacje można kupować za 5, 10 lub 15 zł. Na Facebooku firma odpowiada na posty pasażerów. Ale profil Polonusa polubiło „zaledwie” 11 tys. użytkowników. To nieporównywalnie mniej niż ćwierć miliona fanów PolskiegBusa, czy choć by 89 tys. fanów Lux Expressu, który jest od Polonusa dużo mniejszy i do niedawna jeździł tylko na jednej trasie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.