W zeszłym tygodniu MPK Wrocław podpisał umowę z ZUE SA na konserwację i naprawę zwrotnic oraz torów tramwajowych w latach 2021-2023. Wartość kontraktu, obejmującego połowę sieci tramwajowej, to 18,5 mln zł netto (22,8 mln zł brutto). Umowa obejmuje okres od lutego 2021 r. do końca grudnia 2023 r.
Podpisana umowa dotyczy północno-wschodnich rejonów miasta. Utrzymanie w sprawności 240 zwrotnic tramwajowych oraz układów ogrzewania obejmuje ich przeglądy, naprawy, konserwację i czyszczenie. Oprócz tego w ramach umowy wykonywane będą bieżące naprawy infrastruktury torowej zlecane przez MPK Wrocław oraz zapewniona zostanie całodobowa dyspozycyjność w zakresie usuwania usterek lub uszkodzeń, awarii infrastruktury torowej, skutków wykolejeń i innych zdarzeń komunikacyjnych.
– Umowa we Wrocławiu to nasz kolejny kontrakt dotyczący utrzymania i konserwacji infrastruktury tramwajowej i krok w realizacji jednego z naszych strategicznych celów, jakim jest rozwój segmentu tego typu usług. Przy tym projekcie będziemy mogli wykorzystać nasze ponad 18-letnie doświadczenie zdobyte podczas utrzymania infrastruktury tramwajowej w Krakowie. Bardzo cenimy sobie tego rodzaju kontrakty, realizowane w wieloletniej formule, jako korzystne dla obu Stron. Zamawiający zyskuje doświadczonego i wiarygodnego partnera, dającego solidną rękojmię terminowego i należytego wywiązywania się z powierzonych mu zadań, z korzyścią dla mieszkańców i pasażerów korzystających z usług przewozowych MPK Wrocław – powiedział Maciej Nowak, wiceprezes zarządu ZUE.
Niedawno przewoźnik rozstrzygnął też przetarg na utrzymanie infrastruktury w południowo-zachodnich rejonach miasta.
Wygrało konsorcjum firm Krak-Inż i Laubres.