Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

ZUE jednak będzie utrzymywać krakowskie torowiska tramwajowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-07-17 14:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ZUE jednak będzie utrzymywać krakowskie torowiska tramwajowe
fot. Dominik Lebda
Grupa ZUE od jedenastu lat utrzymuje, konserwuje i naprawia infrastrukturę tramwajową w Krakowie. Firma zdobyła właśnie kontrakt na okres kolejnych trzech lat, choć zaproponowana przez nią cena przekraczała pierwotny kosztorys.

Grupa ZUE zawarła właśnie z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie umowę na utrzymanie, konserwację i naprawę infrastruktury tramwajowej w Krakowie w latach 2015-2018. Kontrakt obejmuje konserwację i naprawę wszystkich elementów infrastruktury tramwajowej, a także dokonywanie wszelkich napraw awaryjnych. Wartość umowy opiewa na kwotę 42,3 mln zł netto. Rozpoczęcie realizacji umowy przewidziane jest na 1 sierpnia br.

ZIKIT ogłaszał dwa przetargi na utrzymanie torowisk. W pierwszym nie był zadowolony jednak z ceny, jaką zaoferowała Grupa ZUE. Wykonawca zwracał jednak uwagę, że warunki postępowania w praktyce przerzucają na niego odpowiedzialność za zapewnienie warunków niezbędnych dla utrzymania ciągłości i bezpieczeństwa ruchu tramwajowego – bez względu na to ile remontów Kraków wykona.

Ostatecznie jednak ZIKIT znowu podpisał umowę z ZUE, choć cena oferty nadal przekraczała pierwotny kosztorys, przyjęty w pierwszym przetargu. Grupa już od jedenastu lat utrzymuje krakowskie torowiska. – Bardzo cenimy sobie tego rodzaju kontrakty utrzymaniowe, realizowane w wieloletniej formule, jako korzystne dla obu stron. Wykonawca, mając kontrakt wieloletni, może zainwestować w odpowiedni sprzęt, narzędzia i maszyny dające mu możliwość prawidłowego świadczenia usługi. Z kolei zamawiający zyskuje wiarygodnego partnera, który zapewni utrzymanie infrastruktury w odpowiednim standardzie zapobiegając jej degradacji i w efekcie umożliwiając zmniejszenie opłat za jej dostępność – komentuje Wiesław Nowak, prezes ZUE.

Warto podkreślić, że to nie jest jedyny nowy kontrakt tramwajowy Grupy ZUE. Ostatnio oferta firmy została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na przebudowę (modernizację) trasy tramwajowej na odcinku Dworzec Wileński – Żerań Wschodni w Warszawie. Kwota oferty opiewa na kwotę 53 mln zł netto.

Przeczytaj komentarz prezesa Wiesława Nowaka na portalu Monitor.




Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków rozbuduje zajezdnię w Nowej Hucie. Także dla elektrobusów

Przestrzeń

Kraków rozbuduje zajezdnię w Nowej Hucie. Także dla elektrobusów

Witold Urbanowicz 26 lutego 2016

Metro w Krakowie to politycznie trudna decyzja. Komu zabrać?

Przestrzeń

Metro w Krakowie to politycznie trudna decyzja. Komu zabrać?

Witold Urbanowicz 08 lutego 2016

Prezes ZUE: Chcemy utrzymywać torowiska w Krakowie

Prawo & Finanse

Prezes ZUE: Chcemy utrzymywać torowiska w Krakowie

Emilia Derewienko 25 maja 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5