Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

ZTM zaplanuje węzeł Warszawa Wschód – z przesiadką na kolej i III linię metra

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-02-01 16:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ZTM zaplanuje węzeł Warszawa Wschód – z przesiadką na kolej i III linię metra
fot. Panek, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
W marcu tego roku Zarząd Transportu Miejskiego planuje ogłosić przetarg na wykonanie Studium technicznego budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa – Wschód, który miałby powstać w rejonie dworca Warszawa Wschodnia i przyszłej stacji III linii metra. Wartość zamówienia szacowana jest na 3 mln zł.

Wspomniany węzeł miałby powstać w oparciu o istniejący dworzec kolejowy Warszawa Wschodnia oraz planowaną stację I etapu III linii metra. – Studium ma określić możliwości inwestycyjne dla tego rejonu w połączeniu z podsystemem miejskiej komunikacji zbiorowej wraz z analizą uwarunkowań i koncepcyjną propozycją rozwiązań komunikacyjnych. W ramach studium planuje się przeanalizowanie układu komunikacyjnego, a w szczególności ruchu pieszego (przesiadkowego), ruchu rowerowego, wpisanie dworca autobusów dalekobieżnych, parkingu, K+R, B+R, usług współdzielonych, powiązań kolei z metrem oraz tramwajami, autobusami i autobusami dalekobieżnymi – informuje Karolina Gałecka, rzeczniczka ratusza.

Zgodnie z planami miasta III linia w I etapie ma łączyć stację metra Stadion Narodowy z Gocławiem. Ma to być jedna z flagowych inwestycji prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Stolica zabezpieczyła w wieloletniej prognozie finansowej ok. 1 mld zł na wkład własny dla realizacji tej inwestycji. W tej chwili konsorcjum firm Egis Poland i Transeko przygotowuje studium techniczne. Choć linia zmieni nieznacznie przebieg na Grochowie i Gocławiu względem wcześniejszych planów, to wiadomo, że każdy wariant zakłada trasowanie przez Dworzec Wschodni.

Studium dla węzła przesiadkowego ma zostać zrealizowane w latach 2021-2023. Na razie jednak bez odpowiedzi pozostaje pytanie, czy powstanie sam węzeł przesiadkowy. – Realizacja węzła jest uzależniona od wyników studium i możliwości budżetowych m.st. Warszawy – zaznacza Karolina Gałecka. Jak dotąd brakuje środków na realizację węzłów przesiadkowych przy innych stacjach metra – Wilanowska czy Lazurowa i Karolin. Najpewniej też na półkę pójdzie budowa bezpośredniej trasy tramwajowej na Gocław, która mogłaby stanowić konkurencję dla III linii metra o bardziej okrężnym przebiegu, z przesiadką na Stadionie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5