Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

ZTM Warszawa ponownie próbuje przebudować bramki w metrze

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-06-05 11:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ZTM Warszawa ponownie próbuje przebudować bramki w metrze
fot. Martyn Janduła
Warszawski ZTM ogłosił ponowny przetarg na przebudowę strefy bramek biletowych na pięciu stacjach północnego odcinka – od A19 Marymont do A23 Młociny. Być może jeszcze w tym roku uda się choć częściowo uszczelnić system bramkowy.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez ZTM jest budowa bramek automatycznych oraz ewakuacyjnych na głowicach stacji A19 Marymont, A20 Słodowiec, A21 Stare Bielany, A22 Wawrzyszew i A23 Młociny, znajdujących się na północnym odcinku I linii metra. Termin składania ofert mija 14 czerwca. Jedynym kryterium jest cena. Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu czterech miesięcy.

Podstawą do inwestycji są doświadczenia sprzed dwóch lat z testów z południowej głowicy stacji A11 Politechnika. Efektem prac miało być zwiększenie szczelności systemu bramkowego, a także umożliwienie wejścia do strefy biletowej posiadających bilet z automatu pojazdowego albo kupiony przez telefon. Na każdej z głowic stacji miały się pojawić nowe wygrodzenia, wyższe wyjścia awaryjne, a także bramki automatyczne z kasownikami do pobierania opłat, o szerszym przejściu (900 mm), przeznaczone także dla osób niepełnosprawnych, z dużym bagażem ręcznym oraz uprawnionych do korzystania ze środków transportu publicznego bez biletu na przejazd. Zrezygnowano z przycisków otwierających bramki – przejście będzie dostępne wyłącznie po skasowaniu biletu bądź bezpłatnej wejściówki.

Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu przekroczenia budżetu. Wystartowała jedynie firma Syntax z Warszawy, która zajmuje się serwisem stołecznych bramek biletowych. Zaoferowała ona kwotę w wysokości 3,67 mln zł brutto. ZTM był gotów przeznaczyć na realizację zadania kwotę 2,89 mln zł brutto.

Uszczelnienie systemu bramkowego będzie jedynie częściowe. Nadal istnieje szereg oficjalnych i nieoficjalnych sposobów omijania bramek, których przebudowa prowadzona przez ZTM, nie rozwiązuje.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Przebudowa bramek biletowych na razie za droga

Przestrzeń

Metro: Przebudowa bramek biletowych na razie za droga

Witold Urbanowicz 15 maja 2017

Wuhan. Chińczycy zainstalowali bramki do przejść dla pieszych

Przestrzeń

Wuhan. Chińczycy zainstalowali bramki do przejść dla pieszych

Jakub Dybalski 29 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5