Partnerzy serwisu:
Komunikacja

ZTM Warszawa: Nie dwa przetargi, a jeden większy na linie lokalne

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-02-19 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ZTM Warszawa: Nie dwa przetargi, a jeden większy na linie lokalne
wiz. ZTM Warszawa
Opublikowany przez warszawski ZTM plan przetargów na ten rok zakładał ogłoszenie dwóch sporych przetargów na obsługę komunikacyjną. Organizator komunikacji te informacje precyzuje: nie dwa postępowania, a jedno i nie na linie miejskie, tylko lokalne w aglomeracji. – Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM.

ZTM Warszawa opublikował na swojej stronie plan przetargów na ten rok. Zawiera on dwa przetargi przewozowe – każdy na 50 pojazdów. W kwietniu miałby ruszyć przetarg o wartości 300 mln zł, a w lipcu o wartości 224 mln zł.

Przedstawiciele organizatora, pytani o szczegóły, podkreślają, że to tylko projekt, który zostanie skorygowany. – Spośród tych dwóch wymienionych powinien zawierać jedną pozycję, a mianowicie „Zakup usług przewozowych – 50 autobusów” o wartości 224 mln zł z terminem lipcowym – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM. Jak zaznacza, ten plan nie obliguje zamawiającego do zorganizowania zamówienia.

Co więcej przetarg na usługi przewozowe – jeśli się odbędzie – nie będzie on obejmował linii miejskich i podmiejskich w pełni organizowanych przez ZTM. – Planowanym przedmiotem tego postępowania będzie zastąpienie linii lokalnych zestandaryzowanym taborem w ramach jednej, dużej umowy przewozowej. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z poszczególnymi gminami na ten temat. Zbieramy ich opinie i uwagi – wyjaśnia Grobelny.

Na razie urzędnicy, póki trwają rozmowy z gminami, nie zdradzają wieku szczegółów. – Na tym etapie możemy podać, że chcemy, aby była to umowa przynajmniej 8-letnia. Jej celem będzie podniesienie jakości świadczenia usług przewozowych na liniach podmiejskich. Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – niskopodłogowe, wyposażone w biletomaty, o ekologicznym napędzie (zgodnym z normami Euro VI lub alternatywnym). Nie wykluczamy podziału przetargu na zadania – mówi Michał Grobelny.

W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się zwiększenia udziału prywatnych przewoźników w przewozach (obsługa linii lokalnych do tej pory i tak zlecana jest w oddzielnych przetargu).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mieszkańcy Warszawy tracą tydzień z roku w korkach

Komunikacja

Mieszkańcy Warszawy tracą tydzień z roku w korkach

Jakub Dybalski 19 lutego 2019

Blachownia walczy o komunikację gminną

Komunikacja

Blachownia walczy o komunikację gminną

Dominik Wójcik 19 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5