Partnerzy serwisu:
Komunikacja

ZTM Warszawa. Co dalej z kontraktem za firmę Mobilis?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
ZTM Warszawa. Co dalej z kontraktem za firmę Mobilis?
Fot. ZTM Warszawa
ZTM Warszawa, po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, analizuje, czy może zwiększyć budżet w przetarg na kontynuację usług przewozowych – po kończących się w tym roku dwóch umowach z Mobilisem – z wykorzystaniem używanych autobusów. Zamawiający ponownie unieważnił jedną z dwóch części. Organizator zapewnia, że zrobi wszystko, by oferta od nowego roku nie pogorszyła się. Niewykluczone, że na ulice wyjedzie więcej autobusów MZA.

W tym roku formalnie kończą się dwie umowy przewozowe warszawskiego ZTM z Mobilisem. W związku z tym organizator komunikacji rozpisał przetarg na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem używanych autobusów. Pierwsza jego część obejmuje świadczenie usług przy wykorzystaniu 50 używanych autobusów o długości ok. 9 m, a druga – 50 używanych pojazdów o długości ok. 18 m, co odpowiada liczbom z kontraktu Mobilisu. Usługi miałyby być świadczone w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 stycznia 2027 r. – z możliwością wydłużenia tego okresu o maksymalnie 37 miesięcy. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Na początku czerwca minął termin składania ofert. W obu częściach – co nie zaskakuje – wystartował jedynie Mobilis. Pierwszą wycenił na ok. 164,9 mln zł, a drugą – 185,7 mln zł. Budżet wynosił odpowiednio 155,0 mln zł i 189,8 mln zł brutto. Jeszcze w czerwcu ZTM unieważnił przetarg. Jak wyjaśniał ZTM – budżet uwzględniał możliwą 10-procentową waloryzację, a oferta Mobilisu – po przeliczeniu ceny jednostkowej zaproponowanej w formularzu ofertowym – znacznie przekraczała budżet.

Mobilis odwołał się jednak do Krajowej Izby Odwoławczej. – Jedna z części – na autobusy 9-metrowe – została ponownie zbadana po decyzji KIO. Sprawdziliśmy możliwości budżetu i niestety przy tej trudnej sytuacji budżetowej i całości wydatków ponoszonych na komunikację miejską nie jesteśmy w stanie wygospodarować większych środków – wyjaśnia Katarzyna Strzegowska, dyrektor ZTM Warszawa. Pod uwagę wzięto m.in. środki dostępne w Wieloletniej Prognozie Finansowej, stanowiącą podstawę do zaciągania zobowiązań finansowych, zaangażowanie środki na zaplanowywane postępowania w ramach kontynuacji usług przewozowych, a także celowość wydatkowania środków publicznych w kontekście obowiązujących cen / stawek na zakup usług przewozowych w innych kontraktach. – Część druga, dotycząca pojazdów 18-metrowych, jest w fazie analizy – mówi Strzegowska.

Czasu na wyłonienie przewoźnika jest coraz mniej. – Mamy świadomość, że styczeń jest za niecałe pół roku. Zrobimy wszystko, by nasi mieszkańcy nie ucierpieli i nie pogorszyła się oferta w trakcji autobusowej. Póki trwa jeszcze procedura przetargowa trudno mówić o wyborze z wolnej ręki – aby ją zastosować muszą zaistnieć przewidziane w ustawie przesłanki. Mamy swojego przewoźnika miejskiego, który dysponuje zwiększonym potencjałem taborowym – wyjaśnia dyrektor.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa z ofertami na przewoźników „pomostowych”

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na przewoźników „pomostowych”

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2024

Stołeczna komunikacja z wakacyjnym rozkładem jazdy

Komunikacja

Zobacz również:

Nowy system biletowy dla stolicy oddala się?

Mobilność

Nowy system biletowy dla stolicy oddala się?

Jakub Rösler 12 maja 2025

Katarzyna Strzegowska o 2024 r. w warszawskim transporcie publicznym

Komunikacja

Do biletu PKP Intercity będzie można dokupić bilet ZTM Warszawa

Mobilność

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa z ofertami na przewoźników „pomostowych”

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na przewoźników „pomostowych”

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2024

Stołeczna komunikacja z wakacyjnym rozkładem jazdy

Komunikacja

Zobacz również:

Nowy system biletowy dla stolicy oddala się?

Mobilność

Nowy system biletowy dla stolicy oddala się?

Jakub Rösler 12 maja 2025

Katarzyna Strzegowska o 2024 r. w warszawskim transporcie publicznym

Komunikacja

Do biletu PKP Intercity będzie można dokupić bilet ZTM Warszawa

Mobilność

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij