Zarząd Transportu Metropolitalnego wybrał kolejnego przewoźnika w przetargu na obsługę połączeń komunikacyjnych na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii do 2029 r. Tym samym wskazano wykonawców w 3 z 7 części.
Przedmiotem zamówienia sektorowego jest świadczenie usług autobusowego transportu publicznego. Zamówienie jest podzielone na siedem części. Przewoźnicy mogli startować w maksymalnie dwóch częściach.
Oferty
poznaliśmy przed połową listopada. Jak pisaliśmy, ZTM
rozstrzygnął postępowanie w dwóch częściach. Wpierw zamawiający wskazał zwycięzcę w segmencie Wschód B (II), który obejmuje Będzin, Bobrowniki, Bytom, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Katowice, Łazy, Mierzęcice, Ożarowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie, Siewierz, Sławków, Sosnowiec, Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Wojkowice. Następnie poznaliśmy zwycięzcę w segmencie Zachód B (I), obejmującym Bytom, Gierałtowice, Gliwice, Knurów, Ornontowice, Orzesze, Pilchowice, Pyskowice, Ruda Śląska, Sośnicowice, Tarnowskie Góry, Toszek, Tworóg, Wielowieś, Zabrze, Zbrosławice.
Pod koniec zeszłego roku – 30 grudnia – doszedł wykonawca w kolejnej, trzeciej części. Mowa o segmencie Północ B (III), który obejmuje Bobrowniki, Bytom, Gliwice, Katowice, Miasteczko Śląskie, Mierzęcice, Ożarowice, Piekary Śląskie, Pyskowice, Radzionków, Siemianowice Śląskie, Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Tworóg, Wielowieś, Wojkowice, Zabrze i Zbrosławice. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 21 258 246 wozokm z podziałem na trzy typy pojazdów – z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.
Wygrało konsorcjum firm Nowak Transport, PKS Południe i LZ Lazar z ofertą na kwotę 167,4 mln zł, które pokonało droższą propozycję złożoną przez PKS w Grodzisku Maz. Teraz wybór musi się uprawomocnić.