Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Zmiany we wrocławskim przetargu. MPK: Chodzi o wyższą jakość tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-12 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zmiany we wrocławskim przetargu. MPK: Chodzi o wyższą jakość tramwajów
fot. WU
Jak pisaliśmy, MPK Wrocław po odwołaniu Modertransu zaostrzyło warunki udziału w przetargu na dostawy nowych tramwajów. – Celem wprowadzonych zmian w zapisach nie jest eliminowanie żadnego z producentów, ale większa troska o jakość przyszłych tramwajów – zapewnia Bartosz Naskręski, rzecznik przewoźnika.

W lipcu MPK Wrocław rozpisało przetarg na dostawy nowych tramwajów. Niedawno odwołanie ws. postępowania złożył Modertrans, wskazując na zbyt liberalne warunki udziału, grożące dopuszczeniem firm niemających potencjału do realizacji zamówienia bądź dostawą niesprawdzonego w rzeczywistych warunkach produktu. Swój wniosek firma motywowała głośnymi przykładami tureckich tramwajów w Olsztynie czy koreańskich pojazdów w Warszawie.

Jak pisaliśmy, MPK Wrocław w ostatnich dniach częściowo przychyliło się do uwag producenta. Teraz nie wystarczy już doświadczenie w zakresie wyprodukowania i dostarczenia dziesięciu tramwajów w ciągu ostatnich trzech lat. Co najmniej pięć pojazdów – jeżeli chodzi o wymagane doświadczenie – mówi pochodzić z krajów UE lub państw, z którymi UE podpisała umowę o równym traktowaniu. Ponadto co najmniej jeden tramwaj musi być eksploatowany w ruchu liniowym przez minimum 12 miesięcy.

Do zmiany tej odniósł się wrocławski przewoźnik. – MPK Wrocław przygotowało przetarg na zakup 24 nowych tramwajów z prawem opcji dokupienia kolejnych 16 sztuk zgodnie z Ustawą prawo zamówień publicznych. Modyfikacja treści dokumentów zamówienia nie wynikała z błędów w dokumentacji, ale podyktowana była koniecznością doprecyzowania warunków udziału w postępowaniu – podkreśla Bartosz Naskręski, rzecznik prasowy MPK Wrocław.

Wyjaśnia też, dlaczego MPK zdecydowało się zaostrzyć kryteria udziału. – Określone warunki przystąpienia do przetargu dają nam pewność, że firmy które chcą wykonać nowe tramwaje dla wrocławian będą mieć doświadczenie i odpowiednie zaplecze. Celem wprowadzonych zmian w zapisach nie jest eliminowanie żadnego z producentów, ale większa troska o jakość przyszłych tramwajów – zapewnia Naskręski.

Jak dodaje, standardową procedurą w trakcie trwania przetargów jest to, że różne podmioty zgłaszają swoje wnioski. – Organizator przetargu może zastosować się do tych uwag jeśli uzna je za zasadne – mówi rzecznik.

Tramwaje o długości maks. 32 m i szerokości 2,4 m, powinny być co najmniej trójczłonowe. W tramwaju powinny znaleźć się maks. cztery wózki, w tym co najmniej dwa skrętne. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5