Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

ZKM Elbląg ponownie wybiera nowego-starego przewoźnika

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-08-07 16:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ZKM Elbląg ponownie wybiera nowego-starego przewoźnika
fot. MJ
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu po raz drugi rozstrzygnął przetarg na obsługę wybranych linii autobusowych w tym mieście. Zaskoczenia nie ma – wygrał ten sam oferent, czyli PKS w Elblągu.

W czerwcu ZKM rozstrzygnął przetarg w zakresie wyboru przewoźnika na okres siedmiu lat. Chodzi o pakiet obejmujący ok. 7 mln wozokilometrów (czyli 1 mln wzkm rocznie). Do realizacji zamówienia potrzeba min. 19 autobusów 12-metrowych, w tym dwa rezerwy. Oferent będzie zobowiązany świadczyć usługi od stycznia przyszłego roku, do końca grudnia 2027 r.

O pakiet ten ubiegało się pięć firm, ale ostatecznie wygrał PKS w Elblągu, który jako jedyny mieści się w budżecie i jest w stanie świadczyć usługę za 44,380 mln zł brutto. Od wyboru odwołała się jednak Arriva Bus Transport, której zdaniem PKS zaoferował rażąco niską cenę. Ponadto Arriva zarzuciła ZKM-owi zaniechanie niezwłocznego udostępnienia części wyjaśnień zwycięzcy w zakresie rażąco niskiej ceny, które bezzasadnie zastrzeżono jako tajemnica przedsiębiorstwa.

Zamawiający postanowił jeszcze raz dokonać oceny ofert w celu powtórnego sprawdzenia złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń. Dziś (7 sierpnia) poinformował o rozstrzygnięciu. Ponownie wygrał PKS w Elblągu, który zdobył 400 punktów. Jego konkurent – Arriva – zdobył 293,88 punktów. Jednocześnie dwie oferty – Dolnośląskich Linii Autobusowych oraz konsorcjum Meteor, Irex i Irex 2 – zostały teraz odrzucone, gdyż wykonawcy nie przedłużyli ważności oferty. Natomiast ofertę konsorcjum FES Instalacje, FES Trading i Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Elbląg odrzucono wcześniej, gdyż wadium zostało opłacone po terminie.

Nierozstrzygnięty pozostaje przetarg w II części, dotyczącej ok. 1,2 mln wozokilometrów rocznie, czyli w sumie 8,4 mln wozokilometrów. Do obsługi potrzeba min. 23 autobusów klasy midi (min. 9,5 m długości), w tym dwa wozy rezerwy. Wszystkie trzy oferty przekraczają budżet.

W obu częściach zamówienia zawarto opcję, która polega na tym, że w zależności od potrzeb organizator może zwiększyć, lub zmniejszyć wymiar usługi o 10 proc. w stosunku do zrealizowanej pracy w poprzednim roku. Przez cały okres obowiązywania umowy liczba wozokilometrów nie może być jednak mniejsza o więcej niż 20 proc. i większa o więcej niż 10 proc. niż zadeklarowane w przetargu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ZKM Elbląg unieważnia wybór przewoźnika

Prawo & Finanse

ZKM Elbląg unieważnia wybór przewoźnika

Witold Urbanowicz 24 lipca 2020

ZKM Elbląg wybrał jednego z dwóch przewoźników

Komunikacja

ZKM Elbląg wybrał jednego z dwóch przewoźników

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2020

Kto obsłuży komunikację w Elblągu? Osiem ofert

Komunikacja

Kto obsłuży komunikację w Elblągu? Osiem ofert

Witold Urbanowicz 02 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5