Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Zielony Transport Publiczny. Nowe pojazdy trafią do Piotrkowa, Radomska, Stalowej Woli i Zakopanego

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-11-15 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. NFOŚiGW

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zielony Transport Publiczny. Nowe pojazdy trafią do Piotrkowa, Radomska, Stalowej Woli i Zakopanego
fot. FB MZK Stalowa Wola
Zeroemisyjne, elektryczne autobusy wraz z infrastrukturą towarzyszącą, pojawią się w Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku, Stalowej Woli i w Zakopanem. Niskopodłogowe elektryki z możliwością przewozu ponad 70 osób, zabiorą każdego pasażera, będą wyposażone w platformę (rampę) najazdową, umożliwiającą wjazd m.in. wózkom dziecięcym, inwalidzkim czy też chodzikom wspomagającym poruszanie się osób starszych i osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy będzie można zasilać prądem w systemie plug-in, a także poprzez pantograf.

Miasto Piotrków Trybunalski zakupi 7 autobusów o napędzie elektrycznym. Dofinansowanie NFOŚiGW dla projektu sięgnie 13 mln zł (całkowity koszt jego realizacji to 25,7 mln zł). Roczny przebieg zakupionych pojazdów razem ma wynieść 315 tys. km. Energia dla taboru będzie dostarczana przez zakupione i zamontowane w mieście punkty zasilania pojazdów prądem stałym - będzie ich 11. Stacje szybkiego ładowania powstaną przy ul. Słowackiego i przy ul. Dmowskiego, a stacje wolnego ładowania w zajezdni autobusowej przy ul. Krakowskie Przedmieście. Przewidziano też wykonanie dodatkowych prac - niezbędnych do uruchomienia systemu ładowania autobusów na 3 pętlach. Przy dostosowywaniu pętli komunikacyjnych do nowej infrastruktury na ich terenie powstaną złącza kablowe, fundamenty pod posadowienie szybkich, pantografowych ładowarek, wysepki dla stacji ładowania oraz nowe wiaty przystankowe. Zaplanowano również specjalistyczne przeszkolenie personelu, które obejmie co najmniej 25 kierowców i 10 mechaników. Projekt zostanie zrealizowany do marca 2023 r.

Radomsko kupi 4 elektrobusy


Kwota dofinansowania z NFOŚiGW, którą uzyska przedsięwzięcie Gminy Miasta Radomsko sięgnie 8,1 mln zł (przy rzeczywistym koszcie realizacji na poziomie 13,1 mln zł). Projekt przewiduje zakup 4 autobusów o napędzie elektrycznym, przeznaczonych na cele transportu publicznego w granicach administracyjnych miasta oraz gminach powiatu radomszczańskiego. Planowany przebieg zakupionych autobusów to 120 tys. km rocznie. W celu ładowania pojazdów, w ramach zadania, zostaną zakupione i zamontowane na terenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego dwie podwójne stacje ładowania. Zostaną one wyposażone w panele fotowoltaiczne o łącznej mocy 80 kW.

Ponadto zaplanowano przeprowadzenie szkolenia, m.in. naukę obsługi pojazdów, dla co najmniej 15 pracowników MPK (w tym minimum 12 kierowców, 2 elektryków i 1 mechanika). Przewidziano także wykonanie niezbędnej dokumentacji technicznej dotyczącej wykonania przyłączy do stacji ładowania oraz instalacji fotowoltaicznej. Projekt zostanie zakończony w czerwcu 2025 r.

W Stalowej Woli pojawi się 5 autobusów elektrycznych

Stalowowolski projekt zostanie wsparty dofinansowaniem o wartości 10,6 mln zł dotacji, a całkowity koszt projektu to 16,3 mln zł. Gmina planuje zakup 5 fabrycznie nowych, zeroemisyjnych, jednoczłonowych, niskopodłogowych autobusów o napędzie elektrycznym, przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Planowany roczny przebieg zakupionych autobusów to 125 tys. km. Zakupione ma zostać również wyposażenie diagnostyczne. W ramach inwestycji zaplanowano przeprowadzenie szkolenia w zakresie obsługi i naprawy pojazdów dla 22 osób, w tym 15 kierowców, mechaników, dyspozytorów i osoby z nadzoru technicznego. Zadanie potrwa do czerwca 2024 r.

3 “elektryki” dla Zakopanego

Gmina Zakopane otrzyma ponad 7,2 mln zł dotacji, przy ok. 10,6 mln zł całkowitego kosztu realizacji przedsięwzięcia, co zaprocentuje zakupem taboru elektrycznego do obsługi dwóch linii komunikacji miejskiej, oraz budową stacji ładowania niezbędnej do eksploatacji elektryków. Zaplanowano dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskiej jednej marki, które wykonają razem blisko 180 tys. km rocznie. Będą to autobusy bateryjne o napędzie elektrycznym i odpowiedniej mocy użytecznej magazynów energii (baterii litowo - jonowych). W ramach projektu planowana jest budowa i montaż infrastruktury niezbędnej do utrzymania i właściwej eksploatacji pojazdów tj. uruchomienie fabrycznie nowych 5 stacji ładowania zajezdniowego przeznaczonych do jednoczesnego ładowania akumulatorów wszystkich 3 pojazdów. Stacje zostaną zlokalizowane w dwóch punktach na terenie miasta Zakopane (jedna z nich w Kuźnicach, a dwie na zakopiańskim Dworcu Autobusowym). Przewidziano również instalację oprogramowania do zdalnego zarządzania procesem ładowania i monitorowania stanu pracy poszczególnych stacji ładowania.

Nowy sprzęt będzie obsługiwać 14 przeszkolonych w ramach projektu pracowników przewoźnika - 8 kierowców (2 osoby na pojazd oraz 2 kierowców zapasowych) oraz 6 mechaników. Działania zostaną zakończone z końcem marca 2023 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szczecin kupi dwa autobusy dzięki Zielonemu Transportowi Publicznemu

Prawo & Finanse

Szczecin kupi dwa autobusy dzięki Zielonemu Transportowi Publicznemu

Jakub Rösler 08 listopada 2021

Jakich elektrobusów chce Wrocław? Szczegóły przetargu

Prawo & Finanse

Jakich elektrobusów chce Wrocław? Szczegóły przetargu

Jakub Rösler 20 października 2021

MPK Wrocław chce kupić 11 autobusów elektrycznych

Prawo & Finanse

MPK Wrocław chce kupić 11 autobusów elektrycznych

Jakub Rösler 18 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5