Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Zielona Góra wzywa Ursusa do dostarczenia ostatnich elektrobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-04-26 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zielona Góra wzywa Ursusa do dostarczenia ostatnich elektrobusów
fot. MZK Zielona Góra/FB
W Zielonej Górze są już 43 z 47 autobusów elektrycznych, zamówionych w ramach największego do tej pory przetargu na pojazdy z tym napędem. Wczoraj dostawca konsorcjum Ursusa i Ursus Busa zostało wezwane do dostarczenia pojazdów w nieprzekraczalnym terminie do 17 maja i zapłaty 7,2 mln zł kary za poprzednie opóźnienia. Ursus Bus ma też problemy w innych miastach.

O wezwaniu poinformował sam Ursus w giełdowym komunikacie. Firma od pewnego czasu przechodzi restrukturyzację, bo wpadła w duże kłopoty finansowe. Niedawno wykazała wysoką stratę za ubiegły rok. Wiążą się z tym problemy jej spółki córki, produkującego autobusy Ursus Busa. Akurat w Zielonej Górze obie firmy wystartowały w konsorcjum.

Zamówienie powinno już dawno być zrealizowane ale wciąż brakuje czterech 12-metrowych elektrobusów. Miejski Zakład Komunikacji nakazał dostarczenie ich w trzy tygodnie inaczej może odstąpić od umowy. Kara, która narosła w Zielonej Górze za poprzednie spóźnienia to 7,2 mln zł brutto czyli dużo. Za te pieniądze miasto mogłoby sobie kupić trzy kolejne autobusy elektryczne i jeszcze trochę by zostało.

Ale nie tylko tam producent z Lublina ma kłopoty. „Puls Biznesu” przejrzał inne trwające zamówienia Ursus Busa. W marcu producent zrezygnował z podpisania umowy z Miechowem na dwa elektrobusy. W tym samym czasie, z powodu opóźnień, z Ursusa zrezygnowało PKM w Katowicach. Z sześciu autobusów elektrycznych, które mają trafić do Ostrowa Wielkopolskiego, trzy miały dojechać w lutym, a trzy kolejne mają termin na maj. Na razie nie ma żadnego. W Nowym Sączu Ursus Bus ma do 28 maja dostarczyć dwa autobusy i zbudować infrastrukturę do ładowania. Termin mija 28 maja, a na razie, jak poinformowano „Puls Biznesu” w tamtejszym magistracie, „wykonawca nie realizuje kontraktu zgodnie z harmonogramem”. Budowa infrastruktury do ładowania w ogóle nie ruszyła.

Zarówno Ursus Bus, jak i Ursus SA są członkami konsorcjum, które jako jedyne zostało wybrane zwycięzcą w konkursie Bezemisyjny Transport Publiczny. W jego ramach ma zaprojektować, zbudować, a następnie sprzedać polskim miastom ponad tysiąc autobusów elektrycznych. Wartość tego zamówienia szacuje się na ponad 3 mld zł. Niedawno Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła zażalenia Autosanu i Politechniki Śląskiej na wykluczenie konsorcjum z postępowania. Ursusowe konsorcjum ma czas do 29 kwietnia na skompletowanie wszystkich dokumentów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ursus SA ze stumilionową stratą. Przychody spadły o 2/3

Prawo & Finanse

Ursus SA ze stumilionową stratą. Przychody spadły o 2/3

Jakub Dybalski 19 kwietnia 2019

Prezes Ursusa: Współpraca z Autosanem to dobry pomysł

Komunikacja

Prezes Ursusa: Współpraca z Autosanem to dobry pomysł

Jakub Dybalski 03 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5