Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Zgierz zamawia koncepcję podstacji tramwajowej – także dla skróconego 46

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-02-19 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zgierz zamawia koncepcję podstacji tramwajowej – także dla skróconego 46
fot. Kasper FiszerTramwaj linii 45 w 2017 r.
Władze Zgierza wybrały wykonawcę opracowania energetycznego dotyczącego komunikacji tramwajowej. To pierwszy element inwestycji w odtworzenie ruchu na linii 45 Łódź – Zgierz. W dokumentacji przetargowej pojawia się także informacja o możliwości budowy pętli tramwajowej na osiedlu Proboszczewice, co umożliwiłoby reaktywację ruchu na części trasy 46 Łódź – Zgierz – Ozorków.

W zeszłym roku miasto Zgierz otrzymało unijne dofinansowanie na remont linii tramwajowej na odcinku od granicy z Łodzią do węzła Kurak, gdzie rozgałęziają się trasy na pętlę przy zgierskim pl. Kilińskiego oraz do Ozorkowa. Prace mają pozwolić przynajmniej na przywrócenie ruchu na pierwszej z nich. W zeszłym miesiącu rozpoczął się proces kontraktowania poszczególnych robót – w pierwszym zamówieniu samorząd wybrał wykonawcę prac koncepcyjnych dotyczących branży energetycznej.

Nowa pętla tramwajowa na osiedlu Proboszczewice?

– Konkurs na opracowanie bilansu energetycznego układu zasilania sieci trakcyjnej wraz z koncepcją budowy podstacji trakcyjnej dla potrzeb linii tramwajowej w Zgierzu odbył się 25 stycznia tego roku – potwierdza Renata Karolewska, pełnomocnik ds. komunikacji społecznej Urzędu Miasta Zgierza. – W wyznaczonym terminie wpłynęły dwie oferty – dodała. Prace wykona firma Sesto z Łodzi. Zaoferowała ona wykonanie zlecenia za kwotę 54 tys. 120 zł brutto.

Jak czytamy w dokumentacji zamówienia, „opracowanie powinno uwzględniać potrzeby komunikacyjne mieszkańców w stanie istniejącym oraz planistyczne potrzeby na przyszłość”. Dokumentacja ma dotyczyć trzech odcinków: od granicy z Łodzią do węzła Kurak, od rozjazdu do pętli przy pl. Kilińskiego oraz od rozjazdu do granicy miasta Zgierza. W kontekście przyszłości linii 46 bardzo ważny i ciekawy wydaje się zapis, że przy granicy Zgierza z gminą Zgierz zlokalizowana ma zostać „przyszła pętla Proboszczewice”.

Czy będzie potrzebna budowa nowej podstacji?

„Opracowanie ma zawierać sformułowane wnioski dotyczące źródeł zasilania, tj. możliwości istniejącej podstacji Helenówek, określenia potrzeb w zakresie budowy i potencjalnej lokalizacji nowej podstacji trakcyjnej, w tym kontenerowej” – zapisano. Na zrealizowanie całej dokumentacji wykonawca ma 75 dni od dnia podpisania umowy.

Urząd Miasta Zgierza zapowiada, że niebawem ogłoszone zostaną kolejne postępowania związane z projektem tramwajowym, choć na razie nie będą one dotyczyć bezpośrednio samej linii, a innych elementów przedsięwzięcia. – Kolejnym krokiem w sprawie uruchomienia linii tramwajowej nr 45 będzie przetarg na inspektora nadzoru inwestorskiego oraz na projekt i budowę ścieżki rowerowej, systemów bike & ride oraz park & ride – mówi Renata Karolewska. Dodaje, że w przypadku linii tramwajowej kończącej się na pl. Kilińskiego „wąskim gardłem” jest odcinek Helenówek – Kurak. – I na ten remont są pieniądze – stwierdza.

Przyszłość linii 46 wciąż jest nieznana

Choć władze Zgierza w treści zamówienia na opracowanie energetyczne wskazują równiez na konieczność wzięcia pod uwagę także ruchu na linii wybiegającej ze Zgierza w kierunku Ozorkowa, przedstawicielka samorządu nie odpowiedziała wprost na nasze pytania odnoszące się do przyszłości linii 46. Wskazała jedynie, że kompetentne są w tej sprawie inne samorządy, przez teren których biegnie nieczynne od ponad roku torowisko: miasto i gmina Ozorków oraz gmina Zgierz.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz: W styczniu ruszy przetarg tramwajowy

Komunikacja

Zgierz: W styczniu ruszy przetarg tramwajowy

Kasper Fiszer 21 grudnia 2018

Łódź: Kończy się trudny rok dla tramwajów podmiejskich

Komunikacja

Łódź: Kończy się trudny rok dla tramwajów podmiejskich

Kasper Fiszer 17 grudnia 2018

Zgierz: Parkingi i droga rowerowa przy remontowanej linii tramwajowej

Komunikacja

Zgierz: Parkingi i droga rowerowa przy remontowanej linii tramwajowej

Kasper Fiszer 16 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5